Министерството на туризма даде рамо на проекта „Черноморска кухня“

04.08.2021 | 13:45
по статията работи: econ.bg
Освен всичко друго, инициативата е крачката и към разбиване на „ол инклузив“ статуквото, което държи региона в листата на евтините дестинации
Министерството на туризма даде рамо на проекта „Черноморска кухня“

След като години наред България налагаше криворазбрания модел за развитието на туристическия отрасъл и успя да се наложи като евтина туристическа дестинация, днес усилията на експертите в бранша все по-често се насочват в точно обратната посока, писа в. "Банкер".

За да бъдат преодолени грешките на растежа и за да избягаме от сякаш запазената за нас категория на евтин масов туризъм, хората, ангажирани с тази индустрия и Министерството на туризма си подадоха ръка за реализирането на няколко сериозни инициативи.

Една от тях е държавата да помогне за осъществяването на отлежаващата от години идея за създаване на марката „Черноморска кухня“, която да доведе до развитието на гастрономическия туризъм. Подета от трима експерти в сферата на туризма от Поморие - туроператорът Желязко Атанасов, хотелиерът Георги Тръпков и ресторантьорът и хотелиер Желязко Каракашев, въпросната идея беше приемана едва ли не „за сведение“ от бившите туристически началници и предприемачите бяха оставени сами да се оправят.

В интерес на истината, те положиха неимоверни усилия брандът ''Черноморска кухня'' да бъде официално регистриран от Европейския съюз. На този етап процедурата все още не е завършила, но очакванията са до 2025 г. той да влезе в топ 20 на световните класации за регионални кухни.

Междувременно завърши селекцията на блюда, продукти и сосове, характерни за Черноморския регион, включващи риба, меса, плодове, зеленчуци, сирена, билки и подправки. Стремежът е чрез новата кулинарна марка морските ни курорти да се превърнат в атрактивно място за гастрономически туризъм, благодарение не само на продуктите, които ни дава природата, но и на майсторството на нашите готвачи

Освен всичко друго, инициативата е крачката и към разбиване на „ол инклузив“ статуквото, което държи региона в листата на евтините дестинации.

Интересното е, че отсяването на рецептите за новата марка, с която да се атакуват световните класации, отне не малко време. С тази задачата се бяха заели специалисти от черноморските държави, които успяха да подберат и подходящите вина за бъдещия бранд.

На практика идеята се ражда в Русия и по-конкретно тръгва от Игор Бухаров от руската Федерация на ресторантьорите и хотелиерите, но по стар маниер потъва в тежкото балканско недоверие към всичко ново. Все пак именно у нас успяват да я развият доста добре и дори да наложат централата на международното сдружение за популяризиране на Черноморската кухня да се намира в Поморие.  

Днес нито една от кухните на шестте държави с излаз на Черно море не са популяризирани, при все че според експерти Черноморската кухня спокойно може да конкурира Средиземноморската и в някои отношения дори е по-богата от нея. Средиземноморската кухня става известна след 70-те години на миналия век благодарение на книгата на американските диетолози Ансел и Маргарет Кейз "За вкусната и здрава храна - средиземноморско решение". Тя обаче обхваща само един географски пояс, докато в Черноморския регион има европейска и азиатска част, което я прави много по-разнообразна и атрактивна.

Вицепрезидентът на организацията, която разработи проекта „Черноморска кухня“ (International Transcoast Executive committee BSC - ITEC BSC) - Желязко Атанасов, каза за „Банкеръ“, че през тази година е постигната целта  да бъде формирано кратко общо интегрирано меню като ядрото на марката „Черноморска кухня“. То включва 50 ястия с допълнителни 8 резервни за корекции по време на представянето на пазара

Това общо меню може да предостави нови възможности за ресторанти, хотели, туроператори, производители на храни и напитки и други бизнес предприятия, търсещи допълнителни пазарни ниши.

Очакванията на Атанасов са скоро да бъде получено официално потвърждение на заявената в Евросъюза търговска марка и благодарение на уменията на българските ресторантьори и специалисти в бранша страната ни да заеме едно по-високо ниво в сферата на туризма.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Зимна приказка
Когато разбрали, че бързият влак от София до Бургас пътува 8 часа, китайците били истински впечатлени от размерите на България...
На този ден 08.11   392 г. – Със забраната на езическите ритуали, император Теодосий I налага християнството като официална религия в Римската империя. 1204 г. – Кардинал Лъв,...