Въпреки че Google+ е все още доста по-слаб и неразвит маркетингов канал у нас, той крие огромен потенциал. Бавно и постепенно сайтът се превръща в един от водещите сред конкурентите, което предполага насочването към Google+ да стане възможно най-скоро. Но само създаването на профил в социалната мрежа няма да ви свърши работа. Нужно е и правилното му поддържане.
Защо е важно компаниите да имат профил в Google+ и какви са ползите от него, коментират водещи специалисти и SEO експерти пред Econ.bg.
Ако до миналата година да имаш профил в Google+ беше препоръчително, то днес вече е задължително. С доста по-малко усилия и време можеш да се превърнеш в авторитет, когато нямаш кой знае каква конкуренция. Това коментира SEO специалистът Димитър Димитров от Inbound.bg.
По думите му тепърва тази мрежа започва да се развива и да набира популярност. Предимството й е, че активните потребители в сайта са по-скоро интелигентни хора, със знания и умения, които ще харесат съдържанието, което публикувате, по знанията и интелекта, които показвате. Друг плюс на мрежата са изображенията. „За разлика от другите популярни мрежи, тук ако качите изображение с висока резолюция, качеството му ще се запази, а и хората харесват качествените красиви снимки“, коментира още специалистът.
„Google+ съчетава най-доброто от всички социални мрежи плюс много иновации. Страницата трябва да е поддържана и полезна. Споделяйте в нея не само неща от своя бизнес, но и от бранша си“, съветва Васил Тошков от Cloxy.
Самата структура на Google+ е доста по-организирана, удобна и ефективна. Това е социална мрежа на Google, което пък значи, че всичко публикувано в нея бива записвано от интернет гиганта и може да бъде показано в търсачката, което не важи за Facebook например. „Google+ е доста по-смислена и полезна социална мрежа от Facebook”, категоричен е Борислав Арапчев от Идея Студио.
Според маркетинговия експерт Теодора Петкова от SEOM едно от най-големите предимства на платформата са безплатните видео разговори. С тях компаниите могат да изграждат репутацията си като авторитети в нишата си и да затвърждават положителния опит на клиентите им с тях, обяснява експертът.
Google+ позволява създаването на общности, както публични, така и частни, което допринася за изграждането на стабилна клиентска база, както и за увеличаването на видимостта при търсене, допълва още тя и посочва, че Google+ трябва да бъде включена в стратегиите на компаниите за печелене и задържане на клиенти.
Като предимство на Google+ се очертава по-скоро бъдещата роля, която неизбежно ще изиграе. Много хора смятат, че колкото повече услуги на Google използваме, толкова повече той ще ни харесва и толкова по-добре ще класира сайтът ни. На Google+ се гледа като на още един канал, където бизнесът може да се представи, а всяка възможност за представяне на продуктите и услугите на фирмата е добре да се използва, коментира от своя страна Велина Дончева, SEO специалист от Обект.бг.
Експертите са категорични, че социалната мрежа има огромен потенциал и това ще се доказва в бъдеще. Съдейки по ръста на активните потребители, тази сравнително нова социална мрежа се развива доста бързо до момента, коментира Димитър Димитров. По думите на Васил Тошков пък платформата има своето бъдеще, най-малкото, защото решава множество проблеми, които още не са решени или поне не толкова ефективно, както в другите социални мрежи. Като пример той посочва възможността да се водят видео разговори, което не е застъпено в никоя друга подобна платформа.
“Google+ има огромно бъдеще. То се вижда и засилва всеки изминал ден. Ако искате да сте в крак с технологиите и да сте близо до вашите клиенти – сега е моментът да започнете да използвате Google+”, съветва от своя страна Борислав Арапчев.
От SEOM пък споделят, че общността в платформата става все по-ангажирана, което всъщност задвижва промяната. Само преди дни от Google представиха ново приложение Showcase App, с което вече ще може да се продава директно по време на разговор, потребителите да се насочват директно към сайтове, YouTube клипове и съдържание от Google Play. По думите на Теодора Петкова това означава, че Google + прави още една стъпка напред към това да се приближава към максимата, че хората искат да купуват от хора, а не от шаблонно звучащи брандове, чието съдържание се свежда единствено до “купи тук, веднага, сега”.
Като цяло, най-лесно за една компания ще бъде, да приеме, че трябва да пренесе офлайн стратегията си онлайн, както и че това, което прави в Google+, e дигиталният отпечатък на бизнеса й, който по един или друг начин ще се отрази на участието й в екосистемата на Google - търсене, Youtube, мобилни приложения и др., допълват от фирмата.
“В чужбина отдавна Google+ започна да измества Facebook. В България както винаги ще се случи с обичайното закъснение от няколко години. Но ще се случи”, категоричен е Васил Тошков.