Главният изпълнителен директор на Uber Травис Каланик подаде оставка, след като натискът на инвеститорите върху компанията нарасна. Напускането на Каланик идва в критичен за фирмата момент – тя преминава през сериозни реформи, след като промени таксиметровата индустрия в глобален мащаб, пише агенция "Ройтерс".
"Обичам Uber повече от всичко друго в света и в този труден момент в личния ми живот приех искането на инвесторите да се оттегля, така че тя може да се върне към това да изгражда, вместо да разсейва с друга битка", пише в изявлението си той.
През последните седмици Uber бе обект на външен анализ на вътрешноработните практики. Докладът стигна до извода, че едноличната роля на Каланик е прекалено силна и че досегашното стартъп управление не е адекватно за разрасналата се фирма. Преди дни той обяви, че ще се оттегли за неопределен период от ръководството. Настояванията на редица от най-големите инвеститори (Benchmark, First Round Capital, Lowercase Capital, Menlo Ventures и Fidelity Investments) са накарали Каланик да напусне изцяло. Говорител на компанията заяви, че решението му е било "изненада за всички".
Сега Uber се готви да назначи независим председател на борда, да създаде система за оценка на ръководството и да промени културните си ценности. Предвижда се и нулева толерантност при доказани оплаквания от дискриминация и тормоз – непряко признание, че преди те са били пренебрегвани. Това се случи, след като бивш инженер от фирмата се оплака, че е била подлагана на сексуален тормоз и е била дискриминирана заради пола си.
Вчера компанията обяви, че ще разреши на шофьорите си да получават бакшиши – нещо, което бе забранено доскоро. Uber дълго време се противеше на идеята за допълнителни заплащания, макар шофьорите да твърдяха, че това ще компенсира намалелите им доходи. Шофьорите на Uber са независими контрактори, а не нейни служители и нямат право на платен болничен и на отпуск, освен това сами поддържат колите си.
Сред другите обявени промени бе и това, че те ще получават заплащане, докато чакат за клиенти, а самите потребители ще имат по-малко време, в което им е разрешено да се откажат от резервация за пътуване. Тези мерки са част от опитите на фирмата да подобри условията на труд. Основният конкурент на Uber в САЩ – Lyft, отдавна разрешава на шофьорите си да получават бакшиши чрез приложението.