На 1 април в ЕС ще бъдат разположени първите билбордове, свързани с изборите за Европейски парламент. Целта на кампанията е да бъде повишен интересът на европейците към изборния процес, отбелязва
EUobserver. Изборите ще се проведат между 4 и 7 юни.
Автори на плакатите се германска рекламна агенция. На изображенията са показани как европейските депутати вземат решения, свързани с ежедневието на гражданите на ЕС. Отпечатването на плакатите струва
3 млн. евро, като изображенията са напечатани на 23-те официални езика на общността.
Избирателната активност при предишните избори за Европарламент през 2004 година достигна до 45%, отбелязват анализаторите. Данните обаче показват много нисък интерес в Словакия, където само 17% от
имащите право на глас са участвали в избора на евродепутати. В Полша този процент е едва 20.