Най-големият сайт за оналйн търговия в Китай – Alibaba, отчита ръст на печалбата през първото тримесечие на годината от 39% на годишна основа, като по този начин те надхвърлиха медианната прогноза на анализаторите, предаде Reuters.
Според финансовия доклад на компанията печалбата ѝ през трите месеца, приключващи в края на март, достига 24,2 милиарда юана или 3,7 милиарда долара спрямо 17,4 милиарда юана през първото тримесечие на миналата година и при очаквания на пазара от 23,22 милиарда юана.
Двигател на нарастването на постъпленията е по-високият обем на поръчките през тримесечието, посочват от гиганта. Брутният обем на търговията – общата стойност на стоките, изтъргувана през платформата, отбеляза ръст от 24% през периода, достигайки 742 милиарда юана, като 73% от поръчките са направени през мобилното приложение на компанията.
Месечният брой на активните потребители на гиганта също се покачи – с 42% на годишна основа до 410 милиона души.
„Каквото и да правят, то изглежда работи, а най-важното е, че сякаш китайските потребители все още не свиват търсенето“, посочи Джил Луриа от Wedbush Securities. „Голяма част от разходите на китайските потребители се извършват в Alibaba и затова нов ръст на изтъргуваните обеми е индикатор, че търсенето им продължава да е стабилно“, допълни още Луриа.
Alibaba беше изправен пред възможността от забавяне на търсенето в резултат на понижение на растежа на китайската икономика. Освен това анализаторите бяха притеснени, че гигантът няма да успее да поддържа темпа на ръст на приходите си след години експанзия.