Плугчиева: Политиците сме в дълг към културата

29.04.2009 | 11:18
по статията работи:
България още няма свой бранд в областта на културата, творчеството и иновациите в европейското пространство
Плугчиева: Политиците сме в дълг към културата

Снимка: Econ.bg

Българските политици сме в дълг към културата, а тя е един от най-лесните и бързи начини да се интегрираме в европейското пространство, чрез богатството на културното си наследство. Това заяви вицепремиерът Меглена Плугчиева на започнали днес европейски семинар "Регионално, градско развитие и култура" в Археологическия музей в столицата, предаде БГНЕС.

Семинарът е част от голям европейски проект наречен "Мобилизиране на културата за регионално развитие", осъществяван от европейската инициатива "Душа за Европа". Събитието в София ще бъде последвано от подобни семинари в Прага , Чехия и Клуж, Румъния. Целта е да се създаде платформа за диалог между европейските, националните, местните власти и гражданското общество по въпросите на културата като двигател на развитието. Семинарът ще се проведе в рамките на един ден и ще бъде разделен на три панела.

С този семинар ние правим важна практическа крачка в много важна насока, да превърнем културата в определящ фактор, обогатяващ живота ни и развитието на населените места, заяви Георги Пирински председател на НС, във встъпителните си думи на форума. Ние сме в състояние да работим за обща кауза, жизнено важна не само за България, подчерта той. Темите днес са ясни и конкретни и целта е Европа да получи повече духовност, а не просто да остане един техно-проект, посочи той.

В оперативна програма "Регионално развитие" можем да се възползваме от културните ценности, с които разполагаме, напомни министър Плугчиева. С политика не може да се прави култура, но с култура може да се прави политика, заяви тя пред участниците във форума.

Културата е една от слабите политики на ЕС, заяви във встъпителните си думи Карстен Расмусен от Главна дирекция "Регионални политики" на ЕК. Той заяви, че България още няма свой бранд, че няма още търговска марка в областта на културата, творчеството и иновациите в европейското пространство. Той напомни, че ЕС финансира и културата и че това също е ресурс, който може да се експлоатира. Расмусен заяви, че има вече опит в някои европейски страни, които са успели да развият цели индустрии на базата на културата. Той каза, че България е разнообразна страна, която трябва да разчупи образа си като аграрна страна, която е известна с евтините си плажове и питиета и която има възможност да стане страна на древната и модерна култура.

Има строги правила за харчене на обществените фондове и когато отпускаме средства, това трябва да доведе до дългосрочни резултати, каза още Расмусен.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Срещат се двама приятели. Единият пита: - Какво ще правиш в събота? - Ще ходим със сина ми в парка да пускаме хвърчило дракон да лети! А ти? - И аз имам подобна програма - ще изпращам тъщата на...
На този ден 01.11   79 г. – Започва едно от големите изригвания на вулкана Везувий. 1478 г. – папска була на Сикст IV за въвеждане на инквизицията в Кастилия. Начало на испанската...