По една кола на ден се купува средно от къщите за автомобили втора ръка. Това стана ясно от думите на зам.-председателя на Асоциацията на вносителите на автомобили Любомир Доросиев. Пред вестник "Стандарт" той коментира, че неговата автокъща не може да се оплаче от продажбите през тази година и на месец успява да продаде по 25-27 коли. Определено пазарът сега се движи много по-добре от предходните две години, когато заради кризата на месец беше трудно да се продадат повече от 5 коли, коментира Доросиев.
Добрата тенденция се запазва и през летните месеци, когато традиционно хората не купува много коли, тъй като му трябват средства за почивка. Тази тенденция не важи само за автокъщите, тъй като различни хора, занимаващи се с търговия на хранителни стоки, също споделяли, че това лято продажбите им не намаляват за разлика от предишни години.
Най-предпочитаните за българите в последно време са колите на цени до 20 хил. лв. Като цяло хората рядко купуват по-скъпи автомобили. Една от причините е затягането на контрола от страна на данъчните, които искат доказване на доходи, когато някой си купи много скъпо и луксозно возило. Затова купувачите вече предпочитат да вземат по-нов автомобил от средния клас вместо по-стара, но луксозна лимузина или джип, споделят търговци от пазара в "Горубляне". При тях също продажбите вървят доста по-добре от 2008 г. и 2009 г., когато беше най-голямата криза на родния автопазар.
За разлика от предишното десетилетие, когато най-търсени бяха возилата между 10 и 15 години, сега хората търсят по-нови автомобили. Повечето предпочитат да вземат кола на под 10 години. Разполагащите с малко повече възможности пък се целят във возила до 6, максимум 7-годишна възраст. Освен това повечето предпочитат да плащат в брой, а не с лизинг, допълват от автокъщите в Горубляне.