В Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ) днес бяха подписани три договора, свързани с предоставянето на безвъзмездна помощ при изграждането на Северната скоростна тангента на София.
Под контрактите подписи поставиха министърът на регионалното развитие Десислава Терзиева и председателят на Управителния съвет на АПИ инж. Стефан Чайков. Въпросните са свързани с изпълнението на лот 70 от ОП „Регионално развитие“.
Общата дължина на Северната скоростна тангента е 16,54 км. Пътният проект е важен за София и страната, тъй като в нея се пресичат АМ „Тракия“, „Хемус“, „Люлин“ и пътят София – Калотина, подчерта министър Терзиева.
Обектът не е част от Трансевропейската транспортна мрежа, но осигурява свързаност между няколко коридора – 4, 8 и 10. През тях се осъществява трафикът от и за Гърция, Румъния, Република Македония и Сърбия.
Инж. Чайков и инж. Николай Пашов, управител на консорциум „ХПВС-ССТ“, подписаха договора за проектиране и строителство на обекта. Стойността му е 149 999 999 лв. без ДДС.
В консорциума участват „Хидрострой“ АД, „Пътни строежи Велико Търново“ АД, „Пътинженерингстрой“ АД, „Пътстрой Бургас“ ЕООД и „Водстрой 98“ АД.
Северната скоростна тангента е един от от най-сложните обекти в техническо отношение. В момента средно на денонощие по Северната дъга на Софийския околовръстен път преминават около 15 хиляди превозни средства. Прогнозата е, че през 2030 г. трафикът ще нарасне до 25 хиляди средно за 24 часа. По проекта е предвидено изграждането на 6 пътни ленти, по 3 в едно направление.
Източник: АПИ
Ще бъдат построени 19 големи съоръжения, 5 пътни възела и т. н. Трасето преминава над 3 реки - р. Какач, Владайска и Перловска, пресича 20 електропровода и газопровода и 20 ВиК мрежи.
Проектирането на обекта започва веднага след подписването на договора, а строителните дейности е предвидено да стартират през лятото. Срокът за завършването на обекта е до края на 2015 г.