Търсенето на наши вина в Полша е доста сериозно. Полският бизнес проявява все по-голям интерес към пазара в България, а доказателство за това е силното присъствие на полски фирми на Международния технически панаир в Пловдив. Те са около 30, а на специален щанд се предлагат оферти на компании, които не са могли да дойдат на изложението. Това стана ясно на пресконференция, която бе посветена на полското председателство на ЕС и представянето на страната на "Есен 2011".
От много години стокооборотът между двете държави непрекъснато нараства, през миналата година увеличението е с 25%, а през първото полугодие на тази - с още толкова", подчерта Гражина Хоронжикевич, първи съветник в посолството на Полша у нас.
Интеграцията на пазарите е един от трите приоритета на полското председателство на ЕС. В областта на бизнеса усилията на Полша са насочени към създаване на единна патентна система, развитие на електронната търговия, улесняване на достъпа на малки и средни предприятия до капиталовите пазари, укрепване на отношенията със страни извън ЕС.