Въпреки че темпът на покачване на втората по големина икономика в света се забавя, най-големият онлайн ритейлър в страната Alibaba, който държи 80% от местния пазар, регистрира по-високи от очакваните приходи, предаде Financial Times. През последното тримесечие на миналата година приходите на виртуалния гигант са нараснали с 32% на годишна база и инвеститорите обясняват това до голяма степен с нарастването на броя на китайците, които пазаруват онлайн.
Въпреки че темпът на нарастване на постъпленията за тримесечието е с 50% по-нисък, отколкото беше преди 2 години, когато увеличаването на постъпленията на годишна база за същия период достигна впечатляващите 79%, все пак компанията постигна по-високи резултати, отколкото пазарите очакваха. Брутната стойност на стоките, измерваща общата цена на продуктите, продадени посредством различните платформи на компанията, достигна 964 млрд. юана или 149 милиарда долара в периода октомври-декември 2015 г., като по този начин нарасна с 23% на годишна основа.
Същевременно приходите на Alibaba достигнаха 34,5 млрд. юана спрямо 26,2 млрд. юана година по-рано. Средната оценка на пазарните анализатори беше постъпленията на компанията да достигнат 33,2 милиарда юана през последните три месеца на миналата година. Нетните приходи се удвояват спрямо година по-рано, достигайки 12,4 млрд. юана.
Въпреки позитивните резултати Alibaba не остана незасегната от слабото икономическо представяне на Китай и срива на Шанхайската фондова борса. Поради спада на доверието на инвеститорите в Китай акциите на онлайн гиганта изгубиха 14% от стойността си от началото на година и на 27 януари приключиха търговията при цена от 68 долара за акция.