Всяка жена носи в чантата си прах за пране. Единствената тема за разговор между приятелки е как ухае омекотителят им. Сънищата на всяка домакиня са пълни със супи и полуфабрикати. Момичетата
мечтаят да се разхождат по бельо под ръка с мъж, благодарни, че не им се налага да работят - това са само част от стереотипите за жените, наложени от рекламните кампании.
Заради това информационното бюро на Европейския парламент в България организира кункурс за положителен образ на жените в рекламата и маркетинга. Страната ни е втората в ЕС, след Италия, която
връчва такива отличия.
Едва четирима участници се конкурираха в две категории. Наградата за телевизионен продукт взе проектът на Jobtiger "50 интервюта с жени”, преборвайки конкуренцията на "Часът на мама” по bTV и
"Investbook” на Bulgaria on air.
В категорията рекламна кампания имаше две номинации, и двете на "Уникредит Булбанк” - за два проекта от кампанията им "Истински герои” - "Моят личен банкер” и "Моята майка” като наградата взе
първият проект.
Главният оперативен директор на "УниКредит Булбанк” Андреа Казини изтъкна, че 70% от служителите и 50% от висшия мениджмънт на финансовата институция са жени.
"Доверието към жените помага на икономиката”, заяви евродепутатът Антония Първанова, която е председател на журито. Ако делът на жените в бордовете на компаниите се увеличи с 20%, това ще доведе до
10% ръст на печалбата за съответната компания и до 7% ръст на икономиката на държавата, изтъкна Първанова.
Според Първанова са необходими законодателни промени на ниво ЕС, за да се промени отношението към жените, защото явно няма да стане с добри намерения, обясни евродепутатът, визирайки квотите за
жени във високите етажи на управление на компаниите.