В предаванията на БНТ може да има продуктово позициониране. Tова предвиждат промени в Закона за радиото и телевизията, приети на първо четене от парламента. Остава забраната за позиционирането на продукти в новини и в религиозни предавания.
Абсолютната забрана за БНТ да няма право на продуктово позициониране в предаванията си я поставя в неравностойно положение в сравнение с останалите национални телевизионни медии, посочват в мотивите си вносителите - Таня Димитрова от ГЕРБ и група народни представители.
Собствените приходи на националната телевизия от реклама представляват под 10% от разходите на медията. При намалена субсидия и невъзможност да се привлича допълнителен финансов ресурс телевизията ще работи в условия на невъзможност да покрива изискванията за качество на сигнала, качество на продукцията, политика за привличане на качествени кадри, пише в мотивите.
Според вносителите продуктовото позициониране в предаванията на БНТ ще помогне за създаване на по-качествена продукция, по-добри правила за стимулиране на служителите и на външните предавания.
Общият очакван ефект от предложението е от 10 до 16 млн. лева. Тази сума ще създаде
допълнителни благоприятни условия за БНТ да извърши реална оптимизация на ресурсите си, да инвестира в нови технологии и да създаде конкурентни и качествени продукти, смятат депутатите, информира
БТА.