Днес (6 август) изтича срокът, който вицепремиерът и министър на финансите Симеон Дянков даде на ръководството на Холдинг БДЖ, да представи план за допълнителни реформи и мерки за преструктуриране и ефективна работа на дружеството.
Ако това се случи и оздравителните мерки бъдат одобрени, железниците ще получат августовската държавна субсидия от около 14 млн. лева, съобщава БНР.
Тя беше спряна преди месец, защото железниците не превеждали вноските си по взетия през 1995 г. заем от Световната банка, по който държавата е гарант.
Преди дни изпълнителният директор на БДЖ Йордан Недев заяви, че ако субсидията не бъде изплатена до 10 август, дружеството трябва да мине на авариен режим.
От БДЖ обявиха, че собствените приходи от пътнически превози са приблизително равни на сумата, която дружеството дава за заплати. Пари за ток или дизел за влаковете обаче не остават. Според изпълнителния директор на БДЖ ще се наложат драстични съкращения на персонала и спиране на поне 200 влака.
Финансовото министрество обаче е категорично, че вноските по взетия заем трябва да се превеждат. Още в петък министър Дянков отрече твърденията на ръководството на превозвача, че без държавната субсидия ще се стигне до освобождаване на половината железничари и спиране на 50% от влаковете, припомня БНТ.
Тази седмица се очаква да бъде създаден и Кризисен щаб за спасяване от фалит на БДЖ - "Пътнически превози". В него ще влязат представители на ръководството, министърът на транспорта и заместник-министри.