Присъствието на предизборна агитация в новинарските емисии на доставчици с висока степен на обществено влияние е отклонение както от законовите норми, така и от добрите европейски практики, съобщиха от Съвета за електронни медии (СЕМ), цитирани от БТА.
На този етап това е единственият сериозен проблем, който е отчетен в междинния доклад на СЕМ. Медийният контролен орган съобщи резултатите от наблюдението върху медийното отразяване на първите 10 дни от предизборната кампания.
Сред основните констатации от днешното заседание на СЕМ са чувствителният превес на предизборните материали в кампанията за местни избори спрямо тези за избор на президент. Също така е отчетено, че се предпочитат информационните жанрове съобщения, хроники, интервюта и репортажи. Използвани са и дискусионни форми, но все още в незначителна степен.
От СЕМ отчитат стриктно придържане на националните обществени оператори към сключените споразумения с политическите сили и разпоредбите на Изборния кодекс и Закона за радиото и телевизията.