Социалните медии се превърнаха в златна мина за измамниците

27.10.2023 | 13:55
по статията работи: econ.bg
Отчетените загуби от измами в социалните медии през последните години достигнаха зашеметяващите 2,7 милиарда долара, което ги прави най-преферирания метод за измами в онлайн пространството
Социалните медии се превърнаха в златна мина за измамниците
Снимка: под лиценза на creative commons

Измамниците се крият в социалните медии и новите доклади до Consumer Sentinel Network на Федералната търговска комисия (FTC) на САЩ сочат огромни печалби за тях. Отчетените загуби от измами в социалните медии през последните години достигнаха зашеметяващите 2,7 милиарда долара, което ги прави най-преферирания метод за измами в онлайн пространството. Този обезпокоителен растеж на измамите се наблюдава след 2021 година.

Социалните медии предоставят възможности за манипулация и измама на потребителите. Те могат лесно да създадат фалшиви профили или да хакнат съществуващи такива, за да се представят за други и да привлекат доверие. Освен това, измамниците могат да изучават профилите на потребителите и да адаптират своя подход спрямо тях, използвайки информацията, която споделят публично. Тези, които пускат реклами могат да използват инструменти (налични за рекламодателите), за да насочват своите измамнически съобщения към потребителите, базирани на техните лични данни като възраст, интереси или минали покупки. Всичко това се осъществява с минимални разходи и докато достигат милиарди потребители по целия свят, писа pixotab.com.

Измамите в социалните медии засягат хора от всички възрасти, но съблазнителните статистики са най-поразителни за младите потребители. През първите шест месеца на 2023 година, социалните медии бяха използвани като метод за контакт в над 38% от докладите за изгубени пари поради измами от хора на възраст между 20 и 29 години. За групата на 18-19-годишните тази цифра се увеличава на 47%. Тази тенденция отразява различията в начина, по който различните поколения използват социалните медии.

Най-често докладваните загуби от измами в социалните медии в първата половина на 2023 г. идват от хора, които са се опитали да закупят стоки предлагани в социалните медии. Това представлява цели 44% от всички доклади за загуби от измами в този сектор. Дрехите и електрониката се нареждат в челото на списъка с недоставени стоки. Интересно е, че измамите, свързани с онлайн пазаруване, имат най-голям брой доклади, но най-големият общ размер на загубите в долари идва от измами, използващи социалните медии за насърчаване на фалшиви инвестиционни възможности.

През първите половини на 2023 г. над половината от парите, отчетени за изгубени поради измами в социалните медии, са изчезнали поради инвестиционни измами. За да привлекат хората, тези измамници рекламират своите предполагаеми инвестиционни успехи, често се опитвайки да ги насочат към фалшиви инвестиционни уебсайтове и приложения. Те правят обещания за огромни възвръщаемости и създават впечатление, че вашата „инвестиция“ расте. Всъщност, често се използва криптовалута за измамите, и крайният резултат за жертвите е да останат с празни ръце.

След инвестиционните измами, докладите сочат, че измамите с любовен характер заемат второ място по загуби в социалните медии. През първите шест месеца на 2023 година, половината от потребителите, които са съобщили за загуби поради онлайн любовни измами, са посочили, че измамата е започнала във Facebook, Instagram или Snapchat. Тези измами често започват със запитване за приятелство от непознат, последвано от нахлуване с любовни изявления и краен иск за пари.

Измамата в социалните медии е сериозен проблем, който засяга потребителите от целия свят, особено младите хора. По време, когато социалните медии са неразделна част от живота ни, вниманието и осведомеността са от съществено значение. Потребителите трябва да бъдат внимателни и да се предпазят от съмнителни обяви и предложения в онлайн пространството, за да не станат жертви на измамниците.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Зимна приказка
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Лекарят ми предписа 2 литра вода на ден. Сметнах я в кубчета лед и ми излезе 14 уискита...
На този ден 30.10   701 г. – Започва понтификатът на папа Йоан VI. 1470 г. – Хенри VI става отново крал на Англия. 1905 г. – Император Николай II обявява с указ първата...