Тролейбусният транспорт е неефективен за нуждите на Варна. Това показват първоначалните анализи на международната консултантска компания, която чертае насоките на бъдещата модернизация на градския транспорт в морската столица.
Чуждестранните специалисти представиха изводите си на среща с ръководството на общинския превозвач. Според тях контактната мрежа на тролеите не гарантира мобилност, разкри пред „Черно море" прокуристът на „Градски транспорт" Веселин Михайлов.
Тъй като по улиците на Варна няма отделна лента за електрическите возила, при задръствания в резултат на инцидент или интензивен трафик те се оказват буквално парализирани. И макар че тролеите са сред екологичните варианти за организиране на градския транспорт, те се движат с едва 12 км/час - скорост, която не подхожда на голям и бързо развиващ се европейски град, отчели експертите. Освен това, покупката на нов тролейбус ще глътне 1,2 млн. лв., изтъкна още Михайлов. Той припомни, че поддръжката на мрежата изисква и денонощни дежурства на операторите, които също натоварват организацията на работата.