Стана ясно колко точно Google манипулира на резултатите в търсачката си

20.03.2015 | 17:40
по статията работи: econ.bg
Федералната търговска комисия на САЩ смята, че компанията ощетява конкурентите си
Стана ясно колко точно Google манипулира на резултатите в търсачката си

През 2011 година FTC (Федерална търговска комисия) реши да не завежда дело срещу Google, независимо че бяха открити алгоритми в търсачката на гиганта, които подсказваха за нечестна намеса в резултатите, които получава всеки потребител.

С днешна дата научаваме и детайли от продължителното разследване, благодарение на доклад, подготвен от служители на FTC.

Въпросният е в размер на 160 страници, а от него разбираме, че Google играл нечестно спрямо конкурентите си, поставяйки свои услуги в началото на всеки резултат от търсене, дори и въпросните услуги да не са били особено полезни. Например Google Flights винаги е излизал на челни позиции, независимо че предлага много по-малко опции спрямо своите конкуренти и уебпортали като TravelAdvisor, пише iNews.

По думите на бившия CEO на Google (моментен на Yahoo), Мариса Майър, компанията не оценява своите уебсайтове на база кликове, какъвто е подходът ѝ към останалите уеб базирани услуги.

Ако Google реално е мерил с един и същи аршин спрямо всички уебсайтове, то това би означавало, че голяма част от уеб продуктите на компанията биха останали на задни позиции, спрямо много по-релевантни резултати, допълва Gizmodo.

От доклада на FTC разбираме още, че Google е използвал специален алгоритъм, който вдига позициите на неговите продукти в резултатите от всяко търсене. Въпросният алгоритъм определя кой Google продукт да бъде промотиран на база какво е релевантно на всяка заявка за търсене.

Появилите се детайли принудиха един от големите адвокати на Google, Кент Уалкър, да излезе със следното, защитаващо неговата компания изявление:

"След 19 изморителни месеца, покриващи обхождането на 9 милиона страници документация и десетки часове свидетелски показания, петте члена на комисията на FTC се съгласиха, че няма нужда от допълнителни мерки при изобразяването на резултатите от търсенето (в нашата търсачка), както и начина, по който се определя ранглистата (на отделните уебсайтове).

Ние регулярно сменяме алгоритмите си на търсене, като на година промените са над 500. Основната ни цел е нашите потребители да получават информацията, която търсят. Създадохме търсене за потребители, а не уебсайтове и този ни фокус спомогна за подобренията в услугата ни за търсене през последните десет години."

Независимо че към Google няма заведено дело от страна на FTC, компанията от Маунтин Вю е дала обещания да промени своите начини за пресяване на информация.         

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
Мъж е в бара, пие и изглежда навъсен. - Какво ти е на теб? – пита барманът. - Бях женен три пъти и три пъти станах вдовец. Барманът иска да знае подробности. - Ами, първата се отрови с...
На този ден 17.12   546 г. – Крал Тотила завладява Рим. 1538 г. – Папа Павел III отлъчва от църквата английския крал Хенри VIII. 1777 г. – Франция първа признава...