През месец юни стартира образователна кампания сред учениците в средните училища на тема "Съвременна контрацепция". Тя е част от пилотната програма, която се реализира в 240 училища на територията на 13 града в страната, сред които София, Бургас, Добрич, Монтана, Русе и др. Инициативата е на фармацевтична компания "Гедеон Рихтер" с подкрепата на Министерство на образованието, младежта и науката и Министерство на здравеопазването. Целта на кампанията е да повиши сексуалната култура на учениците в гимназиален курс и да запази тяхното репродуктивно здраве.
За нейното успешно реализиране медицинските специалисти в училищата преминаха предварителна подготовка за провеждането на образователните часове сред младежите. По време на срещите беше представена подробна информация за видовете контрацепция и възможностите за предпазване от нежелана бременност, последиците, които крие абортът в ранна възраст, както и за необратимите процеси в репродуктивното здраве при подрастващото поколение.
Въпросът за предпазването от нежелана бременност е особено актуален днес, когато печална статистика показва, че България е на първите места в Източна Европа по брой аборти и раждания на момичета във възраст 15 - 19 години. Прекъсването на бременността крие риск от психологически и медицински последици за момичето, към които спадат различните по степен възпаления на матката, тръбите и яйчниците, водещи в много от случаите до невъзможност за забременяване или до спонтанни аборти. Едно от тежките усложнения по време на аборта е пробиването на матката, което води почти винаги до операция и нерядко до нейното отстраняване.
След приключване на кампанията в училищата ще бъде обобщена и подготвена информация за информираността на децата и нуждата от провеждане на подобни инициативи.