Нови статистически данни, изнесени от най-големите технологични компании в света, показват, че Yahoo е лидер по искания от страна на властите за разкриване на информация от профилите на потребителите
Освен Yahoo информиция беше разкрита и от Google, Facebook, Аpple, Microsoft и LinkedIn. През миналата седмица правилата относно разпространяването на информация относно исканията на Агенцията за национална сигурност (NSA) и ФБР бяха облекчени.
Информацията относно потребителските профили е била искана в сътоветствие с административната призовка National Security Letter (NSL) и Закона за чуждестранното разузнаване (FISA).
Ето какво сочат данните относно исканията на правителствата, цитирани от "Би Би Си":
- Yahoo - между 30 000 и 30 999 акаунта
- Microsoft - между 15 000 и 15 999 акаунта
- Google - между 9000 и 9999 акаунта
- Facebook - между 5000 и 5900 акаунта
- Apple - между 0 и 249 акаунта
- LinkedIn - между 0 и 249 акаунта
Важно е да се има предвид, че броят на профилите не е задължително еквивалентна на броя на потребителите, тъй като има потребители с повече от един акаунт. Също така са регистрирани и искания за профили, които вече не същестуват.
Досега на американските интернет компании им бе забранено да публикуват подобен род информация. Ново споразумение между част от споменатите компании и американското правителство обаче направи възможно оповестяването на данните за следените потребители. С ходове като този корпорациите се надяват да възвърнат доверието на клиентите си, че са способни да гарантират неприкосновеността на личната им информация.
"Публикуването на тези числа е стъпка в правилната посока и говори в полза на желанието ни за реформа, което обявихме заедно с другите компании миналия декември", коментираха от Google в блог постинг. "Но продължаваме да вярваме, че е нужна още прозрачност, за да може всеки да разбере как работят законите за наблюдение и да реши дали те служат на обществения интерес или не".
През последните месеци технологичните компании от Силициевата долина се обединиха в усилията си да притиснат властите в създаването на нови стандарти, гарантиращи повишена прозрачност. Искането им дойде вследствие на скандалните разкритията на бившия сътрудник на NSA Едуард Сноудън, от които се разбра, че службите редовно черпят информация от потребителските акаунти на големите щатски интернет компании.