Днес беше даден стартът на пробивните работи за метрото под столичния булевард "Александър Малинов". Тунелът ще се състои от две тръби, всяка от които ще бъде с дължина 395 метра и сечение от по 35 кв. м. Те ще свързват метростанция 13 ("Младост I", кръстовището на булевард "Андрей Сахаров" и ул. "Йерусалим") с метростанция 19 (бул. "Цариградско шосе при Експо центъра). Изпълнител на участъка, който е с дължина от около 2.7 км, е Обединение "Метро Младост", включващо "Адвал" АД, "Стройинжект" АД, "Пи Ес Ай" АД и "Трейс-София" АД.
По време на днешното събитие, на което присъстваха множество гости, сред които кметът на София Йорданка Фандъкова, министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Александър Цветков, шефът на "Метрополитен" АД Стоян Братоев, заместник-кметът по финанси на общината Минко Герджиков и др., стана ясно, че ще се строи по тунелен способ, т.е. - движението по булеварда няма да бъде спирано. Под земята ще се извършва и отклоняването на метрото към "Бизнес парк София" ("Младост IV").
Строителството на тунела трябва да е завършено до средата на следващата година. Средно на месец ще се копаят по около 100-120 метра, като е възможно те да станат и повече в процеса на работа. На обекта ще се работи денонощно. Шефът на столичния "Метрополитен" обясни, че способът по който ще се строи, е австрийски и добави, че досега са използвани много други методи - щитов, милански и др.
От своя страна кметът на София пожела на строителите безаварийна работа и "да се видим от другата страна на тунела" след завършването на обекта. Според данните, представени от Фандъкова, около 38 хил. души ще ползват новия участък.
Строежът на участъците между метростанция 13 и 19, както и между "Обеля" и надлез "Надежда", ще се финансира по ОП "Транспорт", обяви от своя страна транспортният министър. Това решение е било взето преди няколо дни по време на мониторингов комитет на оперативната програма. На въпрос на Econ.bg дали са изпратени апликационните форми, Цветков обясни че те тепърва ще се изготвят от поръчителя на строителството - "Метрополитен", от който ще зависи и кога ще бъдат изпратени те.
Впоследствие столичният кмет обясни, че първоначалният план е бил строителството да се финансира със заем от Европейската инвестиционна банка. Тя добави, че предстои изграждането и на паркинг за 1300 автомобила в "Младост".