Парламентът закри Фонд „Републиканска пътна инфраструктура” и създаде Национална агенция „Пътна инфраструктура”, която ще е на пряко подчинение на министър-председателя. Преобразуването стана факт с
приетите на второ четене промени в Закона за пътищата, съобщи Дарик радио.
Предвижда се органи на агенцията да бъдат Надзорен съвет и изпълнителен директор. Членовете на Надзорния съвет ще се одобряват и освобождават с решение на Министерския съвет по предложение на
премиера.
До снощи от "левицата" настояваха ресорните министри също да имат думата при избора на членовете на съвета, но тази сутрин оттеглиха предложението си. Мандатът на Надзорния съвет ще бъде петгодишен.
От ДСБ настояха сред изискванията за надзорниците да бъде записано, че ще се освобождават при системно и умишлено неизпълнение на задълженията си.
На извънредно заседание транспортната комисия отхвърли искането на "тъмносините". Иван Иванов определи като "арогантно" поведението на мнозинството, защото в негово отсъствие комисията е гласувала
предложението му.
“Защо трябва да бетонираме тези хора? На кого вършим услуга?”, попита Иванов. Питането му не получи отговор
Народното събрание реши още за членове на Надзорния съвет да се назначават инженери, икономисти и юристи, които не са свързани лица по смисъла на Търговския закон.