Шофирането на хибридно превозно средство не е толкова екологично, колкото може да звучи, според ново проучване на Европейската федерация за транспорт и околна среда. Изследванията на климатичната неправителствена организация разкриват, че трите най-продавани модела отделят между 28 и 89% повече въглероден диоксид, отколкото рекламират марките. Тези превозни средства съчетават електрически мотор и горивен, съобщават „Евронюз“ и БГНЕС.
“Дори когато карат в това, което производителите наричат режим с нулеви емисии, те не го правят. И това е така, защото електрическата мощност, т.е. електрическият мотор на това превозно средство е или твърде малък, или твърде слаб и няма достатъчно мощност. Така че основно, например, мислите, че шофирате в електрически режим с нулеви емисии, но включвате отоплението, включвате светлините или ускорявате и това е! Двигателят е там и вече има емисии на въглероден диоксид “, обяснява директорът на Европейската федерация за транспорт и околна среда, Джулия Полисканова.
По тази причина предлагат да спрат да бъдат субсидирани. Освен това те предупреждават, че това ще бъде следващият автомобилен скандал в ЕС след “Дизелгейт” от 2015 г., в който беше разкрито, че производителите фалшифицират реалните емисии на превозните средства.
Но говорител на Европейската асоциация на автомобилните производители обясни пред „Евронюз“, че не вярват, че това ново проучване е достоверно:
“Ние поставяме под съмнение методологията на изследването, тъй като тя разглежда автомобилите само по време на дълги пътувания, които не са представителни за типичното използване на хибридни превозни средства. Следващата година всички автомобили, регистрирани в ЕС, ще бъдат оборудвани с устройство за наблюдение. което ще даде реална картина на ситуацията за Европейската комисия да преоцени и да направи съответните законодателни адаптации “.
В момента напълно електрическите автомобили могат да изминат около 300 км с едно зареждане на батерията. Така че екологичните групи смятат, че преходната хибридна технология трябва да бъде премахната.
Днес около половината от електрическите автомобили по европейските пътища, също имат резервоари за гориво.