Над 3 400 оплаквания са подали хората до Федерацията на потребителите през вече изминаващата 2009 г. Това стана ясно от думите на изпълнителния директор на федерацията Павел Кърлев, цитиран от
БГНЕС.
98% от сигналите са оплаквания на гражданите от доставката на обществените услуги - топлоснабдяване, електроснабдяване и ВиК. Болшинството от ях - 60%, касаят доставката на топлинна енергия.
Напоследък доставчиците "погват" нередовните платци и ги пращат на съд, като не им позволяват да си изключат парното. Най-често това се случва в големите градове - София, Варна, Русе, Бургас и др. От друга страна в по-малките градове електроразпределителните дружества не могат да осигурят нормалното напрежение от 220 волта, докато в по-големите има свръхнапрежение, от което повече електроуреди на хората изгарят.
Кърлев призна, че отношенията на федерацията с Комисията за защита за потребителите (КЗК) не са се подобрили. Комисията действа избирателно по отношение на потребителските проблеми", коментира той и добави, че често от комисията препращат потребителите към федерацията, когато имат проблеми, свързани с обществени услуги: Те имат отрицателен афинитет към най-острите проблеми на хора, които са свързани с топло-, електро- и водоснабдяването.
До момента във федерацията не са получени сигнали за опасни стоки по време на коледните базари и разпродажби. Според инж. Кърлев това се дължи на факта, че българският потребител поумнява, вече знае как да реагира и избягва опасните стоки.