През настоящия летен сезон се очаква значително намаляване на потока туристи от Западна Европа по българското Черноморие. Забелязва се изоставане в резервациите предимно на страните от Скандинавието, Холандия и Дания. Това каза Румен Драганов, председател на Института за анализи и оценки в туризма. По думите му причина за това са негативните публикации за страната ни, които излизат в международната преса.
Продължават да постъпват и сигнали от хотелиери за забавяния при записванията от страна на руски и украински туристи, както и за детските пътувания до България. По-малък е и броят на тези, избрали да влязат в страна с автомобили през територията на Украйна.
Няма промяна обаче в самолетните пътувания и те се изпълняват по график. От Русия всички полети пристигат пълни. Тъй като се увеличава броят на хората, закупили къщи у нас, се очаква преструктуриране на пазара, коментира Драганов. В същото време експертът не очаква промени в броя на предварителните организирани почивки у нас чрез туроператори.
В курортите по Южното Черноморие липсват единствено руските туристи, пътуващи с автомобили през Украйна, потвърди и Георги Николчев, собственик на хотел в „Слънчев бряг”. През юни миналата година курортът е бил доста по-населен, но в близките дни се очаква нещата да се нормализират. Очаква се в края на юни курортите ни да бъдат пълни с летуващи.
Туристическият сезон не само няма да е провален, но и ще надхвърлим резултатите от миналия сезон, обяви преди време заместник-министърът на икономиката Бранимир Ботев.
През първото четиримесечие на 2014 г. е отчетен ръст на чуждите туристи с 4,1% до 1,132 млн. души. С 3% са се увеличили и приходите от туризъм за първите три месеца и възлизат на 325,3 млн. евро. България има ръст на почти всички ключови пазари въпреки ограничения ресурс. Най-голям ръст на туристите има от Израел – с 80%, от Китай - с 37%, и от Корея – с 32%.
Този летен сезон и много туристи от Турция ще изберат да летуват в България.
Въпреки по-високите цени на услугите у нас в сравнение в тези в съседна Турция, не се забелязва тенденция за загуба на туристи, тъй като българският туристически продукт е по-евтин от гръцкия. Като предимства в наша полза обаче се счита това, че сме познат пазар, коментира още Румен Драганов. За 38 на сто от туристите, летуващи в България, това е позната и любима дестинация.