Съкращения и спиране на влакове са спасението за железницата. Това заяви директорът на „Холдинг БДЖ“ Владимир Владимиров пред БНТ. Според него компанията не е приоритет на държавата от повече от 20 години.
„Единственото действие, което можем да предприемем, с оглед на това, че субсидията бе намалена с 40 милиона лева, за да спасим железницата, е спирането на влаковете и съкращенията. Железницата не е социална институция, а търговско дружество“, категоричен бе той.
Той обясни, че от средата на февруари ще има план за финансово стабилизиране на железницата, който ще бъде представен пред всички институции и ще се направи опит за спасяване на БДЖ.
Владимиров изрази надежда дружеството да стане приоритет на държавата.
Към момента компанията дължи на банки 370 млн. лв., но ако се погаси част от него, ще бъде подписано споразумение за разсрочване за следващата. Това обаче може да се случи само в контекста на една цялостна програма за дружеството, допълни изпълнителният директор на холдинга.
Според него финансирането на железницата трябва да се децентрализира и градските и селските влакове да са на издръжка на общините, които да преценят дали да поддържат влакове или автобусни линии.
Заради спряна субсидия от днес БДЖ спира 38 влака, а други 10 ще са с променен режим на работа. В компанията предстоят и масови съкращения. Това е и причината железничарите да готвят протести.
„Ще организираме протести, започнали сме подготовка – на 17-и януари в Горна Оряховица ще има по-голям митинг, който ще бъде съвместен на синдикати и граждани“, заяви пред БНР председателят на железничарския синдикат към КНСБ Петър Бунев.
По думите му протести ще има още в Карлово, Враца и Мездра.
„Говорим за първите 38 влака. Ако се премине и следващата стъпка, бъдете сигурни, че сигурно ще пламне половин България, където ще останат без влакове”, добави Бунев.
По думите му междувременно ще текат и разговори с ръководството на БДЖ.