58% от българите печелят колкото за месечните си разходи

27.09.2024 | 11:40
по статията работи: econ.bg
Над половината - 58%, от българите казват, че печелят точно колкото да покрият месечните си разходи. 25% посочват, че не изкарват достатъчно, за да покрият нуждите си всеки месец
58% от българите печелят колкото за месечните си разходи
Снимка: под лиценза на creative commons

Над половината - 58%, от българите казват, че печелят точно колкото да покрият месечните си разходи. 25% посочват, че не изкарват достатъчно, за да покрият нуждите си всеки месец, като числата нарастват до 29% за представителите на поколение Z (поколението от 1995 г. до 2012 г.). Това показват данни от проучването, проведено от "Сапио Рисърч", по поръчка на платформа за разплащания. Проучването е осъществено през май и юни сред 14 500 респонденти на възраст над 18 години от Великобритания, САЩ, Канада, Мексико, Германия, Австрия, България, Италия, Перу, Чили, Бразилия, Колумбия, Аржентина и Еквадор. От България са участвали 1000 души.

Според данните повечето анкетирани в България очакват увеличение в доходите си през следващите 5 до 10 г. 51% смятат, че ще разполагат с около 10% повече, а 10% казват, че не очакват никакъв ръст. Въпреки ограничените доходи в началото на кариерата си, хората от поколенията Z и Милениали (поколението от 1980 г. до 1994 г.) са обнадеждени, че приходите им ще се вдигнат съответно с 19% и със 17% в близко бъдеще.

В проучването много от потребителите в България споделят, че живеят от заплата до заплата, което обяснява намалената им способност да спестяват - 39% заделят по-малко от 6 на сто от доходите си всеки месец, а 15% не успяват изобщо. Липсата на възможност да пестят средства експертите обясняват и с увеличаващите се разходи за живот, като анкетираните посочват, че харчат много повече за хранителни стоки - 68%, комунални услуги - 55%, и основни стоки - 51%.

Данните от проучването показват доза оптимизъм сред българските потребители, като 56% от анкетираните (от които 78% представители на поколение Z) изразяват увереност относно финансовото си бъдеще. 19% от анкетираните у нас (за сравнение този процент сумарно за останалите пазари е 27 на сто) спестяват, за да купят първия си дом. Този процент нараства до 32% за представителите на Z-поколението, които очакват да инвестират в нов дом преди да са навършили 32 г.

Според проучването представителите на Z-поколението вярват, че могат да се пенсионират преди 61-годишна възраст (49%), за България този процент е 35.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Лекарят ми предписа 2 литра вода на ден. Сметнах я в кубчета лед и ми излезе 14 уискита...
На този ден 01.11   79 г. – Започва едно от големите изригвания на вулкана Везувий. 1478 г. – папска була на Сикст IV за въвеждане на инквизицията в Кастилия. Начало на испанската...