Преди 115 години се ражда нов революционен застрахователен продукт. Става дума за първата автомобилна застраховка, която днес е задължителна по целия свят. Въпреки че някои научават за нея повече
от век по-късно, застраховката се превръща в неотменим елемент, регулиращ пътното движение, разказват колегите от Insmarket.bg.
На 1 февруари 1898 г. американската застрахователна компания Travelers Insurance Company продава първата такава полица. Историята помни и първия собственик на новия продукт. Купува я някой си
доктор Труман Мартин. Той плаща 12,25 долара за полицата, която покрива рискове до 500 долара.
За онова време застраховката изглежда много скъпа – автомобилът е лукс, достъпен според официалната статистика за едва 4 хиляди американци. По същото време по пътищата на САЩ се движат над 20 млн.
коне. Ето защо Труман може да бъде разбран – американският доктор се опасява от сблъсък с най-масовия „транспорт” и по тази причина мъдро и напредничаво решава да се подсигури.
Първият издател на автополицата Travelers Insurance Company работи и до днес на пазарите в САЩ, Обединеното кралство, Ирландия, Сингапур, Китай, Канада и Бразилия. Компанията е второто по активи
дружество в сектора на общото застраховане в Америка.
Идилията по пътищата отвъд Океана обаче приключва през 20-те години на миналия век, когато Ford включва своя автоконвейер на пълна мощ. Реалната опасност, която възниква след рязкото увеличаване на
автомобилите по пътищата, налага необходимостта от сериозна защита срещу произшествия. Така узрява идеята за застраховане на гражданската отговорност на собствениците на автомобили.
Първата държава, която прави задължителна тази полица за притежателите на автомобили, е САЩ (в щатa Масачузетс). Това става през 1925 година. Скоро този пример е последван и от другите щати. Е, има
и изключения: и до днес все още да съществуват щати, в които тази застраховка е доброволна (пр. Ню Хемпшир). Във Вирджиния липсата на застраховка „Гражданска отговорност“ води до увеличаване на
държавните налози.
Как и кога точно застраховката става популярна в Европа, и по-специално - в България, може да прочетете в Insmarket.bg.