Кризата и новите технологии промениха икономиките, а чрез тях косвено - и технологичните гиганти. В момента всички големи компании преориентират приоритетите си в три основни направления, провокирани от икономическите и технологични промени през последните години. Това са мобилните софтуерни решения, решенията за съхранение на данни и облачните технологии. Това са трите основни инвестиционни стълба, които ще формират развитието на ИТ индустрията през следващите години.
Коментара направи новият изпълнителен директор на SAP България Румяна Тренчева на среща с медиите днес.
Радикален подход към партньорите на SAP България
Кризата принуждава ИТ компаниите да редуцират и партньорите си. Много от старите партньори отпадат и остават само тези, при които има реални резултати от взаимната работа. Според Грънчарова
развитието на SAP България не се случва със задоволителни темповете, на фона на добрите резултати глобално за компанията. Това налага и промени в партньорствата на фирмата у
нас.
“В България резултатите са незадоволителни. Глобално растем много повече, отколкото самата индустрия, няма причина тази закономерност да не достига и до територии като България”. У нас
компанията възнамерява да запази само малка част от дистрибуторите, с които е работила досега.
Нови направления
На глобално ниво SAP ще ориентира инвестициите си в няколко нови направления. Едното направление е mobility (става дума за Enterprise Mobility Software Solutions - мобилни софтуерни решения за търговци). То е много важно за компанията, тъй като отговаря на динамичната икономическа среда заради променящите се мобилни устройства, поясни тя.
Второто направление е Sybase (Sybase е лидер в предоставянето на търговски и мобилен софтуер), който дава собствена платформа, която може да се разработва допълнително и да се
добавят допълнително приложения не само от SAP, но и от всички нейни партньори.
Третото инвестиционно направление е в Apps Stores (мобилни приложения), а четвъртото - в Afaria - собствено решение на компанията, което е за управление на
сигурността в облака. Afaria позволява дистанционно менажиране на всички крайни устройства в облака.
Голямото предизвикателство за SAP е навлизането в съвсем нов бизнес - става дума за базите данни и технологиите, свързани с тях (data base and technology). Компанията има
амбицията да се превърне в една от водещите компании в този сегмент.
За да се случи това, SAP са закупили компанията, която предлага различни облачни решения SuccessFactors. Чрез нея ще отговорят на предизвикателствата на "облака". Целта е да
се добавят допълнителни cloud решения към вече съществуващите, които SAP предлага на клиентите си.
Акцентът на SAP през 2013 година ще бъде HANA (въвеждането на информация за съхранение в система за управление и съхранение на данни). HANA работи официално от 4 май
т.г., но се разработва от 7 години (през по-голямата част от времето е била разработвана тайно заради конкуренцията).
Миграцията към HANA е процес, който вече се случва. Големите клиенти на софтуерната компания се възползват отдавна от нея. HANA е отговор на предизвикателството на big data.
„Може и да ви е смешно, но във Валдорф (където е централата на SAP) вече има някой, който се подготвя за една много различна политико-икономическа ситуация“, допълни Тренчева.
Азия - магнит за компаниите
Относно слуховете, че SAP се подготвят за първично публично предлагане в Китай, Грънчарова коментира, че “периодът 20/20 касае времето, когато икономиката на Китай ще бъде по-голяма от тази на САЩ.
Ако това ще бъде ситуацията, в която ще живеем, не мисля, че борсата в Ню Йорк ще бъде по-различна от тази в Шанхай".
"Азия е интересно място за работа", допълни тя. Според нея вече има компании, които основават изцяло управлението и стратегията си на базата на очакваните промени, свързани с възхода на
Китай, които ще настъпят в глобален мащаб.