"Витошка" си върна славата на модна дестинация

29.01.2014 | 15:45
по статията работи: Manol Cholakov
През тази години очакваме откриването на три нови търговски центъра в София
"Витошка" си върна славата на модна дестинация

Столичният бул. "Витоша" си върна бляскавото реноме на моден символ на столицата. През изминалата година все повече търговци са проявили интерес да развиват дейността си там. От международната консултантска компания Colliers отбелязват спад на незаетите площи от 20% на 10% по "Витошка" през 2013 г. Основната част от наетите имоти там са от модния бизнес. Те продължават "да властват" на столичния булевард, като новооткритите кафенета и ресторанти не успяват да ги изместят и техният дял е едва 11%. Възраждането на "Витошка" се дължи на нейното модернизиране, превръщането й в пешеходна зона, изграждането на метростанция, както и навлизането на световноизвестни търговски марки.

През второто полугодие на 2013 г. общият обем на търговски площи в молове в България запазва достигнатия в предходното полугодие обем от 720,000 кв м, сочат данните на компанията. 

Динамиката в предлагането на търговски площи в моловете се проявява най-вече локално. С откриването на The Strand в Бургас морският град заема водещо място в класацията с най-високо предлагане на такива имоти на глава от населението, достигайки нива от477 кв м  на 1,000 души.

През 2014 г. предстои откриването на три нови търговски центъра в София – Sofia Ring Mall, Plaza West и MegaMall, както и на един в Плевен – Панорама Мол. Очакванията за новите проекти са, че усвояването на площите ще бъде над 85%.

Нивата на заетост в търговските центрове в София надвишават 85%, като същевременно проектите, открити преди 2012 г. успяват да запазят нива на свободни площи от около 2%.

През изминалата година за първи път хипер- и супермарките губят челната си позиция по новооткрити обекти. Лидер по този показател за 2013 г. са дрогериите.

При големите вериги от този тип се забелязва тенденцията за преминаване от стихийна експанзия оптимизация на филиалната мрежа. За този период има сериозен ръст на отварянето на магазин от типа „близо до клиента“, като новоотворените обекти от този бележат скок от 58%. За разлика от тях ръстът при хипер- и супермаркетите е едва 11%.

През втората половина на 2013 г. наемните нива за първокласни локации в търговски центрове и търговски улици в София и страната се запазват стабилни. Логично изключение прави “Витошка“ която в резултат на повишеното търсене и модернизация регистрира ръст от 23% като достига нива от средно 37 евро за кв. м.

*Econ.bg e медиен партньор на Colliers.

Тази статия ви хареса? Следете всичко най-интересно от Econ.bg и във
Оцени статията:
5.00/1
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Женевски конвенции
Иванчо пита вкъщи: - Тате, как разговарят змиите? Бащата поглежда тъщата и подхвърля: - Защо мълчиш? Детето се интересува!..
На този ден 20.09   622 г. – Мохамед и негови последователи се преселват от Мека в Медина, което е начало на арабското летоброене. 1378 г. – С избирането за Климент VII за...