Над 70% от притежателите на разплащателни карти във възрастовите групи 18-24 и 25-34 г. искат да плащат със смартфона си в магазин чрез приближаване на мобилното устройство до безконтактен терминал, както и онлайн през мобилно приложение, сочат резултатите от изследване на проучването MasterIndex 2017 на Mastercard. Две трети от активните потребители проявяват интерес към услугата.
В момента българските потребители използват мобилния си телефон главно за разговори (93%), за достъп до социални мрежи (53%), за сърфиране в интернет (36%), за чат (29%), за работа и достъп до електронна поща (27%) и снимки (25%), сочи проучването на Mastercard.
Ако имаха възможност да използват своята разплащателна карта за плащания в мобилния си телефон, потребителите биха използвали услугата главно за пазаруване в супермаркет (42%), за плащане на сметки (38%) и покупки на дрехи и обувки (26%). Всеки пети би плащал през смартфона си сметки в ресторанти, кафенета и барове, а всеки шести – за билет за транспорт, показват резултатите от изследването.
Най-голям е делът на хората, които биха плащали в супермаркети и за сметки, във възрастовата група 45 – 64 г. В същото време, потребителите на възраст 18-24 г. биха били най-активни в заплащането с мобилни устройства на дрехи и обувки. Картодържателите на възраст между 25 и 34 г. биха плащали през мобилния си телефон най-вече в ресторанти, кафенета и барове.