Често и лесно ли се разсейвате в офиса? Случвало ли ви се е да вършите задача, отнемаща най-много 30 минути, за около час, а и повече? Ако отговорът на тези въпроси е "да", значи имате проблема на много хора в днешно време – трудно се съсредоточавате над определена дейност или задача.
В офиса, а и въобще около нас, има прекалено много фактори, които ни разсейват. Дали ще проверяваме имейла си за ново съобщение, ще влезем в някоя социална мрежа или просто ще се заговорим с колега – опасността да загубим концентрация дебне отвсякъде. Това удължава работата и прави деня ни много по-непълноценен. Но как да го превъзмогнем и да останем по-съсредоточени през работния ден?
Като за начало трябва да си зададем ясни цели и да определим какво трябва да свършим през деня. Направете списък с приоритетите. Преглеждайте го постоянно и не се отклонявайте от поставените задачи.
Колкото по-продължително работим без почивка, толкова повече концентрацията ни спада. Работете на блокове от по 60 или 90 минути. След всеки цикъл на работа правете пауза, в която да отпочинете и възстановите вниманието си. Оставането до късно в офиса или пропускането на обедната почивка невинаги гарантира, че ще свършим повече неща. Кратките, но чести почивки подобряват качеството на работата и ни правят по-продуктивни.
Според специалистите, ако харесвате работата си, несъмнено ще ви е по-лесно да се концентрирате върху задачите си.