6 начина да направим профилите си в LinkedIn по-атрактивни

02.02.2014
по статията работи: Симеон Досев
Професионалната социална мрежа може да помогне на хората, търсещи си работа
6 начина да направим профилите си в LinkedIn по-атрактивни

Все повече хора в съвременния свят разчитат на професионалната социална мрежа LinkedIn, за да си намерят нова работа. Много от тях обаче не съумяват да представят себе си по-достатъчно добър начин, с което да привлекат вниманието на работодателите. Интернет изданието „Машабъл“ показва шест лесни начина да направим профила си по-атрактивен, представени от кариерния експерт на LinkedIn Никол Уилямс.

1. Разработете стратегия за ключовите думи

Ако SEO оптимизацията не е вашата област, ето един малък урок. Функционалността на търсачката на LinkedIn прави така, че е по-лесно да намерите някого по име, умения и всякакви други думи, които се появяват в техния профил. Ето защо ключовите думи трябва да се избират внимателно.

Първо, направете списък с термини, които са свързани с вашите умения и опит. Запитайте се „Какви думи би търсил някой, за да ме намери?“. След това вземете тези термини и ги преработете от перспективата на работодателя. Ако например имате „дигитална стратегия“, променете го на „специалист по дигитална стратегия“. Синонимите също са важни. Никога не знаете дали работодателите ще търсят „дигитален“, „онлайн“ или „интернет“. Затова включете всичко. Накрая трябва така да инкорпорите тези термини в информацията за вас, за да оптимизирате профила си както за търсачката, така и за читателите.

2. Кажете „зеле“

Според Уилямс работодателите са седем пъти по-склонни да разгледат профила ви, ако имате снимка.

Това не само ще накара профила ви да изпъкне при търсенията, но и ще покаже на работодателите, че сте активни и LinkedIn е добро място за контакт с вас. Уилямс съветва да поставите снимка, която ви показва в контекста на работата. Работодателите искат да си ви представят на работното място.

„Ако сте готвач, спокойно можете да сложите ваша снимка в кухнята“, казва тя. „Не използвайте обаче снимка с кучето си, освен ако не сте ветеринар“.

3. Използвайте името си в URL адреса

Уилямс съветва всички, които си търсят работа, да използват името си в URL адреса, който LinkedIn генерира. Така по-лесно можете да бъдете намерени в Google.

4. Направете стратегически план за препоръките си

„Свържете се с различни хора и ги помолете да обърнат специално внимание на определени ваши качества или опит“, казва Уилямс. Тази стратегия помага на работодателите да ви видят в по-добра позиция по отношение на предишната ви работа. Все пак, най-важната част на препоръките не е самото им съдържание, а самото им наличие.

5. Стратегически връзки

Колкото повече връзки имате в LinkedIn, толкова по-голям е шансът да попаднете в търсенето на работодателите. Важно е да набележите точните хора, с които искате да се свържете в платформата. Същото е и при групите. Ако сте в една и същата група с някой работодател, по-лесно ще можете да бъдете намерен. Намерете групи, които са релевантни на индустрията, в която искате да се развивате.

6. Споделяйте съдържание с другите

Според Уилямс трябва да бъдем активни в LinkedIn, а не просто да настроим профила си. Споделяйте полезно съдържание или коментирайте по-често, за да направите профила си по-забележим, съветва експертът. Ако нямате време да търсите из интернет пространството за интересно съдържание, можете да използвате услугата LinkedIn Todau, която ви позволява да получавате най-четените новини по определена тема. Избирайте по една тема на ден, и това не само ще ви помогне в сегашната работа, но и ще накара потенциалните ви бъдещи работодатели да ви забележат.

Тази статия ви хареса? Следете всичко най-интересно от Econ.bg и във
Оцени статията:
5.00/1
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Резултати | Архив
  • Женевски конвенции
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Срещат се двама приятели. Единият пита: - Какво ще правиш в събота? - Ще ходим със сина ми в парка да пускаме хвърчило дракон да лети! А ти? - И аз имам подобна програма - ще изпращам тъщата на...
На този ден 28.10   312 г. – Битката на Милвийския мост: Константин I побеждава Максенций и става едноличен управител на Римската империя. 1492 г. – Христофор Колумб открива...