Туитър ще забрани от следващия месец рекламни съобщения с политически характер на своята платформа в целия свят. Това съобщи създателят и изпълнителен директор на социалната мрежа Джак Дорси.
От 22 ноември Туитър слага край на политическата реклама. За решението съобщи в своя профил лично създателят на една от най-популярните социални мрежи в света.
Джак Дорси, главен изпълнителен директор на Туитър: Решихме да спрем политическата реклама в Туитър на глобално ниво. Вярваме, че политическото послание трябва да бъде заслужено, а не купено.
Платформи като Туитър и конкурента му Фейсбук са подложени на натиск да въведат метод за проверка на достоверността на политическите реклами, които публикуват.
Новината предизвика разнопосочни реакции в САЩ, където следващата година предстоят президентски избори.
Предизборният щаб на Доналд Тръмп разкритикува решението на Туитър, определяйки го като опит да бъде заглушен гласът му. Тръмп често използва платформата и има милиони последователи.