"Ер Франс" създава "по-конкурентна" авиолиния за дълги разстояния, чрез която ще се опита да привлече обратно клиентите си, избрали превозвачи от Персийския залив, съобщи Би Би Си.
Планът бе обявен от новия директор на френския национален презовач, Жан-Марк Жанелак.
Новата линия все още няма име, но "Ер Франс" планира тя да извършва полети по нови и стари, но позабравени маршрути за икономична и бизнес класа.
За да се конкурира с други нискобюджетни превозвачи, "Ер Франс" уточнява, че пилотите и кабинния екипаж в новата линия ще бъдат наемани по различна схема в основната компания.
"Придържането към статуквото не е опция. Трябва ни динамика, за да си върнем лидерската позиция на пазара", обяснява Жанелак.
Плановете подсказват, че новото управление е решено да си върне пазарния дял след години на болезнени съкращения на работни места и сериозни пререкания със синдикатите.
Но сега профсъюзът на кабинния екипаж SNPNC се опасява, че служителите в новата авиолиния няма да имат същите преимущества и ще бъдат третирани като "второ качество" от работодателите.
"Ер Франс" планира до 2020 г. да купи 10 самолета за полети на дълги разстояния.