Китайският интернет гигант Alibaba ще инвестира около 200 млн. долара за закупуването на пакет акции на мобилната апликация Snapchat, твърдят от „БиБиСи“. Пазарната стойност на компанията се оценява на около 15 млрд. долара, което я прави един от най-скъпите старт-ъпи в света.
Апликацията Snapchat позволява на своите потребители да изпращат съобщения с текстове и снимки, които могат да бъдат разглеждани от получателите за не по-дълго време от 10 секунди. След това автоматично се изтриват.
Според данните на компанията техните потребители изпращат по 700 млн. съобщения на ден. Поради сериозния интерес голяма част от световните корпорации в последно време започнаха да рекламират чрез приложението.
Стойността на Snapchat го нарежда сред една от най-доходоносните нови световни фирми заедно с приложението за превози, алтернативни на такситата, Uber и китайският производител на смартфони Xiaomi.
Към момента от Alibaba са собственици на акции на множество старт-ъп фирми от Китай, но нямат сериозно участие на пазара в САЩ. От технологичната компания притежават ценни книжа на приложенията TangoMe и Lyft, което е един от най-големите конкуренти на Uber.