София прави втори опит да спре старите автомобили в центъра

09.08.2022 | 10:55
по статията работи: econ.bg
Идеята за три месеца - от 1 декември до 1 март, замърсяващите коли да нямат достъп до най-натоварените в трафик градски части
София прави втори опит да спре старите автомобили в центъра
Снимка: под лиценза на creative commons

Втори опит да се въведе забрана замърсяващите автомобили да влизат в центъра на София за периодите от 1 декември до 1 март ще направи Столичният общински съвет (СОС). Наредбата, с която се въвеждат нискоемисионни зони в столицата, ще бъде вкарана за гласуване отново още на първата сесия на СОС, която предстои на 16 септември, съобщи председателят му Георги Георгиев.

През юли документът не беше приет от общинските съветници, като ДБ, БСП и Патриоти за София не подкрепиха предложението.

“Спънаха ни, защото сме 27 съветници от ГЕРБ, от общо 61, и са необходими още 4, които да подкрепя мерките за по-чист въздух. Изиграха ни и то процедурно, тъй като иначе нямаше как да не подкрепят наредбата, която беше повече от 30 дни на сайта на Общината. На заседанието на СОС всички се обединиха - ДБ, БСП, Патриоти за София, и извадиха тази точка от дневния ред. Затова се ядосах, прекратих заседанието. Не мислих, че е възможно чистият въздух да стане заложник на политически сметки, но тъй като идват избори, очевидно това е притеснението на колегите. Нека да видим сега какво ще се промени, защото на първата сесия през септември аз отново ще включа тази наредба, защото тя е готова, завършена, да бъде гласувана”, обясни шефът на СОС.

По думите му идеята е от 1 декември до 1 март в широкия център на София да не могат да влизат изобщо автомобилите, които са от най-ниската екологична категория, съобразно екостикера и изгорените от тях газове. “Те са въглищни централи на колела. Става въпрос за над 30-годишни бензинови двигатели и над 20-годишни автомобили с дизелов двигател, които попадат в тази най-ниска категория. Те няма да могат да влизат центъра на града, като, разбира се, живеещите ще могат да ползват собствените си автомобили”, посочи Георгиев.

Всъщност зона “Малък ринг” обхваща между булевардите. “Васил Левски”, “Патриарх Евтимий”, “Ген. Скобелев”, “Сливница” и улица “Опълченска”. Зона “Голям ринг” е оградена от булевардите “Сливница”, “Данаил Николаев”, “Ситняково”, “П. Яворов”, ул. “Атанас Дуков”, бул. “Х. Ибсен”, бул. “П. Ю. Тодоров”, бул. “И. Е. Гешов” и бул. “Константин Величков”.

Предложението, което ще бъде разгледано отново, предвижда първото ограничение да обхване само малкия ринг на градския център, като влезе в сила от 1 декември тази година.

Ограниченията за влизане в големия градски ринг се предвижда да започнат да важат от края на 2025 година.

По предварителните данни през малкия ринг на градския център преминават 171 079 превозни средства за 24 часа, а през големия ринг - 304 911 превозни средства за денонощие.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
-  Тате, защо Земята се върти? -  Как така се върти, бе! Да не си ми изпил ракията?
На този ден 31.10   475 г. – Ромул Августул е провъзгласен за римски император. 802 г. – Никифор I е провъзгласен за византийски император. 1470 г. – Хенри VI за втори път...