Очакваме с около 20 процента ръст в онлайн продажбата за коледните и новогодишните празници тази година, каза в интервю за Радио Пловдив Жанет Найденова от Българската е-комерс асоциация като отбеляза, че онлайн потребителите уважават и обичат удобството на онлайн търговията.
Най-голям процент от българските онлайн купувачи - 95,5% предпочитат стоките и услугите от български онлайн магазини, след това се нареждат тези, които поръчват от онлайн магазини в страни от Европейския съюз (27,4%), а близо 13% предпочитат електронните магазини на страни извън Европа, уточни Найденова.
По думите й вече има тенденция към разширяване на възрастта на купувачите, като най-активни остават тези между 24 и 35 години, но вече има увеличение и при хората над 65 години, които получават пенсиите си по карта и все по-често пазаруват онлайн.
Най-предпочитаната категория на стоките, които се предлагат по интернет, е тази, в която попадат дрехите, обувките и аксесоарите. Следват поръчките за настанявания по хотели, козметика, спортни стоки и самолетни билети.
Китайските платформи се отличават с агресивен маркетинг и ниски цени, но при тях има риск от качеството на стоките, които не спазват европейските директиви и регулации, каза още Найденова.