От 12 януари БДЖ спират от движение 50 влака. Обмисля се други 90 машини да излязат от употреба през февруари. Това заяви министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски.
По думите му заради намалената от 180 млн. лв. на 140 млн. лв. субсидия през идната година ще се наложат съкращения на около 200 влака и 1500 служители.
В момента в движение са около 600 мотриси. Ако този план се изпълни, това означава, че подвижният състав на железниците ще бъде орязан с една трета. Предстоят разговори с местните власти, за да се уточни кои са най-нерентабилните направления.
„Предишното закриване на линии показа, че това не е ефективен начин за справяне с проблемите на БДЖ. Логично приходите падат и дружеството затъва още повече“, обясни лидерът на жп синдиката към КНСБ Петър Бунев.
Той посочи, че вече е предприета гражданска подписка за спасяване на влаковете. След това ще бъдат проведени преговори. Ако не постигнем разумно споразумение, е възможно да се стигне до стачка, категоричен бе Бунев. Според него обаче това е краен вариант, тъй като не може влаковете да бъдат спрени за хората, които ги ползват.
„Бих подкрепил мерките за оздравяване на БДЖ, в това число и закриване на жп линии, които носят много загуби. Те обаче трябва да се заместят с други, по-евтини алтернативни начини за придвижване на хората“, коментира пред „Преса“ председателят на транспортната комисия в парламента Гроздан Караджов (РБ).
Той бе категоричен, че ще се противопостави на поголовни съкращения сред работещите в системата.