"Коалиция за България" внася в Комисията "Янев" "нова серия от сигнали за корупцията на ГЕРБ".
Eдиният сигнал е свързан със "самоуправството на Александър Цветков" - бивш министър на транспорта, за изграждането на интермодален терминал в Драгоман. Вторият е за предполагаем конфликт на интереси на депутата от ГЕРБ Вяра Петрова. Третият сигнал е за цената за строителството на магистрала "Люлин". "С минимум 38 млн. евро неправомерно, незаконно и с корупционен елемент е оскъпена АМ "Люлин", коментира Димчо Михалевски, цитиран от БТА.
В България никой не вярваше, че ще построим магистрали. Това каза преди около две седмици премиерът Бойко Борисов на форум между българския и албанския бизнес в Тирана, предаде агенция "Фокус". По думите му за строежа на магистралите само се е говорило десетилетия наред, но като цяло са изградени единствено двулентови пътища.
"Завършихме магистрала "Люлин”, в пълни обеми строим "Тракия”, "Марица” и "Струма” и две отсечки на "Хемус”. Както днес колегата Бериша каза – особено "Марица” и "Струма” са изключително важни и за Албания", похвали се министър-председателят.
Припомняме ви, че това не са първите нападки около дългата 19 километра магистрала. "Бойко Борисов е довършил автомагистрала „Люлин", но я е оскъпил със 120 милиона лева". Това заяви в края на юни след заседанието на Изпълнителното бюро на БСП лидерът на партията Сергей Станишев, предаде Агенция „Фокус”. Той уточни, че 40% от аутобана са била построени от неговото правителство.
Впоследствие премиерът Бойко Борисов отговори: "Станишев няма как да знае как се строят магистрали, защото по негово време "строяха” Батко и Братко (аферата включваше бившия шеф на АПИ Веселин Георгиев и неговите братя - Бойко и Емил Георгиеви - бел.ред.). И именно заради техните „строежи” ни бяха спрени всички фондове".
Спорната магистрала беше открита на 15 май миналата година . Това стана след големи забавяния, спорове за заплати между турския строител "Мапа Дженгиз" и българските работници, смъртни случаи и обвинения между сегашното и предното правителство, че проектът е оставен на произвола на съдбата.
Строителството на 19-километровия аутобан се финансираше със средства от програма ИСПА. Цената на магистралата беще 185 млн. евро, а изпълнител на проекта е турската фирма "Мапа Дженгиз".