Вече знам кой ще бъде новият ни външен министър. Ще обявя името му, когато досегашният Румяна Желева поеме новия си пост на еврокомисар. По този начин днес премиерът Бойко Борисов отговори на журналистически въпрос, след като официално откри основно ремонтиран участък от пътя между Пловдив и Карлово.
Ресорът, който Европейската комисия даде на България, е добър, обяви Борисов и добави: Ако ресорът на Румяна Желева е лош, Доган нямаше да го даде на най-близкия си човек - Емел Етем и да й направи министерство. По този начин премиерът отговори на мнението на бившия премиер Сергей Станишев, според кого "Европа ни е ударила шамар с определянето за ресор на българския еврокомисар Румяна Желева международното сътрудничество, хуманитарната помощ и реакции при кризи". Съжалявам, че трябва по първобитно да му обяснявам на Станишев, но такова ни е нивото, добави Борисов.
Според премиера важно било за колко пари отговаря в комисията този комисар, защото непрекъснато по целия свят се случават бедствия и природни стихии и това е една изключително тежка и отговорна дейност.
Действително има много по-сладки ресори, но това са избрали и това са ни дали, заключи Бойко Борисов. Попитан отговаря ли ресорът на личните качества на Желева, той отговори, че най-вероятно са се съобразили с това, че тя е външен министър и като дипломат има контакти и познанства и ще може да се справи, информира Standartnews.bg.
Премиерът коментира и въпроса за съдбата на предприятието „Вазовски машиностроителни заводи" (ВМЗ) - Сопот, което по данни на Министерствотo на отбраната през последните години е натрупало задължения към държавата в размер на 50 млн. лв. Десетилетия този завод се граби. Частни фирми печелят по 50-100 млн. лева годишно, а ВМЗ-Сопот не само, че не генерира приходи, но дори е на загуба, заяви министър-председателят.
Той подчерта, че в момента усилено се провеждат разговори със страни-членки на НАТО за възможността продукцията на завода да се реализира извън България. През последните две години ВМЗ-Сопот работи с едва 10 процента от производствения си капацитет, информира правителствената информационна служба.
Премиерът Борисов преряза лентата на новоизграденото мостовото съоръжение преди гр. Баня и отсечката от реконструирания път, които са част от проекта „Път II-64, Баня - Магистрала „Тракия".
Това е първият етап от трасето, което ще свърже гр. Баня с автомагистрала „Тракия". Изпълнител на обекта е „Пътища Пловдив" АД, който за 7 месеца изгради участъка с дължина 26,3 километра. Първият
етап от проекта е на стойност 7,5 милиона евро (без ДДС), от които 600 000 са вложени в изграждането на новия мост над река Стряма. Целият проект възлиза на 11 782 000 евро (без ДДС) и ще бъде
завършен на 15 април 2010 г. Дотогава трябва да бъде изградена и втората отсечка с дължина над 13 километра. Ремонтът се финансира от Европейската инвестиционна банка (65%) и от държавния бюджет
(35%).