Най-голям пазарен дял в сектора на високоалкохолните напитки у нас държат домашно произведените такива – 60%. Това сподели директорът на търговското дружество на сливенския производител в бранша "Вини" АД по време на пресконференция днес.
Фирмата даде бегла обща картина на вътрешния пазар на сегмента у нас, като контекст на собствените си продажби в рамките на последните три години. По данни на изпълнителния директор Пламен Ангелов през 2009 г. пазарът на алкохолните питиета търпи сериозен спад заради кризата. Той коментира: "Пазарът е свит като цяло, не само за нашата фирма. Данните показват, че са спаднали продажбите на абсолютно всеки един производител".
През следващата 2010 г. продажбите в сектора се покачват значително, а тези във фирмата – почти двойно (от 1 735 365 до 3 002 064 литра). През 2011 г. пазарът се нормализира.
Проучванията, които компанията е направила с фокус върху високоалкохолните продукти, сочат, че въпреки кризата и пониженото потребление, има възможности за развиване на пазара.
"Лидерите в този сегмент остават непроменени. Това са "Винпром Пещера" и "Винпром Карнобат". Ние сме в Топ 5", коментира Ангелов.
Въпреки това, производителите заемат едва 40% от общия пазарен дял на високоалкохолните продукти. Останалите 60% държат притежателите на домашни казани. Това важи в най-голяма степен за ракията.
Изводът на изпълнителния директор на "Вини" АД: "Българинът все още вярва на това, което си прави в казана, и то е предпочитаното".