Българските потребители не получават точна информация за продуктите

12.02.2013 | 08:27
по статията работи: Елица Елефтерова
Интернет продажбите остават проблем у нас
Българските потребители не получават точна информация за продуктите
Снимка: Булфото

Най-сериозният проблем, който стои пред потребителите у нас, е липсата на точна и вярна информация за предлаганите стоки и услуги, смята Веселин Златев, председател на Комисията за защита на потребителите.

Според Златев все още продължава да има нелоялни практики на търговците у нас, които се осъществяват чрез предоставяне на невярна, подвеждаща или заблуждаваща информация в рекламни брошури на интернет страници или етикети, информира Агенция “Фокус”.

"Понякога се случва съществена информация да се премълчава или прикрива. Констатирали сме и агресивни търговски практики, при които търговецът чрез принуда налага всякакъв вид прекомерни и несъответстващи на целта извъндоговорни пречки, когато потребителят желае да упражни правата си по него", коментира още Златев.

От комисията са установили и заблуждаващи търговски практики, при които търговецът обещава награди, като впоследствие не предоставя нито тях, нито тяхната равностойност.

Според него обаче, доверието в институцията нараства все повече, а заедно с това и потребителската култура на българите. За това говори големият брой жалби, постъпили през миналата година в комисията – 40 хиляди.

Интернет продажбите остават проблем у нас. Според Златев това също се дължи на недостатъчна информация и осведоменост.

"Много е важно, когато потребителите пазаруват онлайн, да обръщат внимание на това дали търговецът е предоставил своевременно информация за името и адреса си, както и за правото му да се откаже от договора и условията, при които може да върне стоката или услугата – едни от най-честите нарушения, които констатираме при продажбата на стоки по интернет”, допълва той.

Друг важен момент е навременната информация за стойността на пощенските услуги или транспортните разходи, които не са включени в цената на стоките или услугите, както и начина на плащане, доставка и изпълнение на договора, обяснява Златев.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
Събеседване: - Защо искате да работите при нас? - Аз съм счетоводител, с 20 години стаж, както и голям опит! - Колко преви 2+2? - А колко трябва да прави? - Кога ви е удобно да започнете?
На този ден 05.11   1414 г. – Открит е Констанцки събор на Римокатолическата църква, който слага край на Папската схизма. 1605 г. – Осуетен е опит за атентат срещу Камарата на...