Най-сериозният проблем, който стои пред потребителите у нас, е липсата на точна и вярна информация за предлаганите стоки и услуги, смята Веселин Златев, председател на Комисията за защита на
потребителите.
Според Златев все още продължава да има нелоялни практики на търговците у нас, които се осъществяват чрез предоставяне на невярна, подвеждаща или заблуждаваща информация в рекламни брошури на
интернет страници или етикети, информира Агенция “Фокус”.
"Понякога се случва съществена информация да се премълчава или прикрива. Констатирали сме и агресивни търговски практики, при които търговецът чрез принуда налага всякакъв вид прекомерни и
несъответстващи на целта извъндоговорни пречки, когато потребителят желае да упражни правата си по него", коментира още Златев.
От комисията са установили и заблуждаващи търговски практики, при които търговецът обещава награди, като впоследствие не предоставя нито тях, нито тяхната равностойност.
Според него обаче, доверието в институцията нараства все повече, а заедно с това и потребителската култура на българите. За това говори големият брой жалби, постъпили през миналата година в
комисията – 40 хиляди.
Интернет продажбите остават проблем у нас. Според Златев това също се дължи на недостатъчна информация и осведоменост.
"Много е важно, когато потребителите пазаруват онлайн, да обръщат внимание на това дали търговецът е предоставил своевременно информация за името и адреса си, както и за правото му да се откаже
от договора и условията, при които може да върне стоката или услугата – едни от най-честите нарушения, които констатираме при продажбата на стоки по интернет”, допълва той.
Друг важен момент е навременната информация за стойността на пощенските услуги или транспортните разходи, които не са включени в цената на стоките или услугите, както и начина на плащане, доставка
и изпълнение на договора, обяснява Златев.