Държавата ще инвентаризира компютрите и софтуера си срещу 2.42 млн. лв.

12.12.2017 | 16:00
по статията работи: econ.bg
Държавата ще инвентаризира компютрите и софтуера си срещу 2.42 млн. лв.
Снимка: БГНЕС

Срещу 2.42 млн. лв. Държавна агенция "Електронно управление" (ДАЕУ) ще направи инвентаризация на "информационно-комуникационната инфраструктура" на държавната администрация. Проектът е финансиран от ЕС, а националното съфинансиране е 363 771 лв. След като стане известно с какъв софтуер и хардуер разполага администрацията по проекта, ще бъде създаден регистър на електронните услуги.

Тогава ще се разбере колко са похарчените пари за електронното управление през последните 15 години. При отчета на агенцията преди няколко месеца се разбра, че голяма част от администрациите инвестират в хардуер и софтуер, без това да е свързано с електронното управление.

Очаква се публичният регистър да сложи край на харченето, което не води до резултати, а когато се изгражда нова платформа, тя да е съвместима с вече изграденото. Ако в една администрация имат изградена система или модул, примерно за електронно обучение, тя ще може да се сподели (шерне) на останалите администрации, а не да се разработва или купува нов софтуер.

За инвентаризацията ще се прилага методиката, която вече е използвана от Министерството на правосъдието.

Иван Модев, директор "Планиране и управление на дейности и проекти за е-управление" в директор в ДАЕУ, смята, че проектът ще доведе до оптимизиране на разходите. Николай Минев от агенцията уточни, че инвентаризацията не е счетоводна, а ще даде достъп до всяка компютърна система.

"Поддържаме едни стари устройства, чиито разходи по поддръжка са по-големи от закупуването на нови", каза Минев. При инвентаризацията, която вече е завършила в Министерството на правосъдието, е установено, че разходите за ток на сървър, използван за предоставяне на електронна услуга, са 200 000 лв. за година. Минев добави, че капацитетът на IT активите е много нисък, имало е случай на 5 принтера в стая с трима служители.

Ще бъдат проверени на място 576 администрации на територията на България, на около 2534 локации. Около 140 служители на агенцията ще инвентаризират 560 локации, а останалите проверки ще бъдат възложени на външна фирма. Външна фирма трябва да изгради и регистъра и да го поддържа.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
Лекарят ми предписа 2 литра вода на ден. Сметнах я в кубчета лед и ми излезе 14 уискита...
На този ден 16.12   955 г. – Започва понтификатът на папа Йоан XII. 1653 г. – Оливър Кромуел става лорд-протектор на Англия, Шотландия и Ирландия. 1740 г. – Избухва Войната...