Разпространението на политическа реклама в социалните мрежи трябва да стане прозрачно в навечерието на планираните за май избори за Европейски парламент, убедени са в Брюксел.
Европейският съюз смята, че интернет гигантите Фейсбук и Гугъл не полагат достатъчно усилия за борба с разпространението на дезинформация в мрежата. Това заяви на брифинг в Брюксел европейският комисар по въпросите на сигурността Джулиан Кинг.
Предоставените сведения са „недостатъчни, непрозрачни и избирателни“, оплака се той. В тази връзка ЕК всеки месец ще публикува обобщаващ доклад за свършеното от корпорациите. Брюксел отдава дължимото на подписания през септември 2018 г. Кодекс за поведение спрямо дезинформацията.
В същото време политическата реклама, разпространявана в социалните мрежи, трябва да стане прозрачна в навечерието на насрочените за май европейски избори, подчерта Кинг.