Ще разпоредя да бъдат обследвани участъци от републиканската пътна мрежа с въведени ограничения на скоростта. Скоростта ще бъде променена, ако се установят участъци, за които не е необходимо ограничението. Това каза министърът на регионалното развитие и благоустройството за предаването „Офанзива“ по Канал 3. По отношение на ремонтите на виадуктите и тунелите тя посочи, че това са сложи съоръжения, които изискват както време, така и средства. Министър Аврамова припомни,че всички са обследвани и имат техническа експертиза.
През 2019 година продължава ремонтът на тунел Витиня в тръбата за София. Виадуктът преди тунела е ремонтиран и готов, но движението все още няма да бъде пуснато заради безопасността на пътуващите. Няма да рискуваме да пуснем движението там, където техническата експертиза е показала, че има проблем с конструкция, подчерта регионалният министър.
В момента се изпълняват договори за ремонти на виадукти, мостови съоръжения и тунели за 143 млн. лв. Необходими са и 60 млн. лв. за ремонт на всички мостове по републиканската пътна мрежа.
Министър Аврамова коментира и големите пътни проекти в страната. Януари месец е срокът, в който ще се подават оферти за участъка от Мездра до Ботевград. Ако няма обжалване на процедурите, 2019 година може да стартира реалното строителство. Аврамова припомни, че отпуснатите от правителството 1,350 млрд. лв. осигуряват изграждането на 134 км от автомагистрала „Хемус“ от Боаза до разклона за Велико Търново. В момента се строят участъците от Ябланица до Боаза и от п.в. „Буховци“ до п.в. „Белокопитово“, а цялата магистрала „Хемус“ има изградени 170 км.
Няма заплахи от загуба на средства и опорочаване на проекта за АМ „Струма“. Откритият този месец участък от магистралата от Кресна до Сандански е първият автомагистрален участък у нас с изградена „Интелигентна транспортна система”. Има три пътни възела – при Кресна, Струмяни и Сандански, 25 големи съоръжения, площадки за отдих, интелигентни системи за управление на трафика, камери за видеонаблюдение, за управление на трафика, метеорологична станция, датчици и система за изследване на теглото на автомобилите, които преминават.
По отношение на електронните винетки регионалният министър напомни, че те ще могат да се купуват и на гише, от „Български пощи“, от бензиностанциите, които са по протежението на цялата републиканска пътна мрежа. Около 100 са монтираните терминали за самотаксуване, като до средата на януари ще бъдат поставени 500 в търговските обекти.
Представителите на Националното тол управление ще следят за редовността на пътуващите относно плащането на пътните такси при преминаване по платената републиканска мрежа, напомни Аврамова. От 16 август автомобилите над 3,5 т. ще заплащат тол такса за изминато разстояние, а до тогова – електронна винетка. Все още няма одобрена тарифа за тол таксите, като се очаква окончателен доклад на СБ, с която е сключен договор за консултантски услуги. Предвиждат се около 1 млрд. лв. приходи от смесената система за заплащане за преминаване по платените републикански пътища. Те ще бъдат използвани за ремонт, рехабилитация на републиканската пътна мрежа и изграждане на нови участъци.
По думите на Аврамова на строителния бранш се разчита за строежите в България не само в сферата на пътната инфраструктура, а също и за ВиК проекти и проекти като например по управляваната от министерството ОП „Региони в растеж“ 2014-2020. Рушенето на авторитета на български институции и на българския строителен бранш е неприемливо, допълни тя. Регионалният министър посочи още, че българските лаборатории са също европейски независими лаборатории, които имат лицензи.