Застрахователят на спрелия работа туроператор "Астрал холидейз" - застрахователната компания "Уника", е готов да се разплати спешно с клиентите, на които предстои пътуване в близките дни. Това съобщиха изпълнителните директори на туроператора Христо Гълбачев и на "Уника" Николай Генчев.
Пресконференцията беше свикана спешно в Министерството на туризма след като дружеството обяви, че ще поиска обявяване в несъстоятелност след фалита на британския "Томас Кук".
Застраховката на "Астрал холидейз" е за 700 хил. лв., а очакваните претенции са за 350 хил. лв. 51 души са в чужбина в момента, и под 200 туристи имат предплатени почивки в следващите дни.
Клиентите могат да кандидатстват за обезщетение чрез сайта на "Уника", чрез единния й телефон, както и в офисите на застрахователя и на "Астрал холидейз", казаха двамата директори.
По думите на Гълбачев компанията се е разплатила за всички чартъри, почивки и трансфери, осъществени досега, както и за екскурзиите, които са планирани за утре. За следващите дни клиентите ще си получат парите, за да могат да заминат, а офисите на дружеството ще им оказват съдействие. Ако не бяхме го направили, щетата щеше да надхвърли 1 млн. лв. в края на летния сезон и 2 млн. - в началото му, коментира изпълнителният директор на туроператора.
Виждате че адекватно се предприемат действия от всички страни, спазвайки Закона за туризма, ще окажем пълно съдействие на всички клиенти на "Астрал холидейз" и "Уника", за да може всеки да прецени дали да реализира своята почивка или да получи сумата, която е платил", увери министър Ангелкова. Тя благодари на застрахователя, че е готова да не изчаква 15-дневния срок, който законът му дава за изплащането на обезщетенията.
В отговор на въпрос тя каза, че министерството няма информация други туроператори да са в затруднено финансово състояние.