Иновациите при болидите във Формула 1 и как се отразяват на представянето на отборите

15.05.2019 | 16:00
по статията работи: Econ.bg
Иновациите при болидите във Формула 1 и как се отразяват на представянето на отборите

 

 

Като най-гледания и обичание моторен спорт в световен мащаб, Формула 1 винаги е била надпревара съпътствана от редица аспекти присъщи за състезания от такъв калибър. От сложни икономически решения до модерни маркетингови похави и не на последно място безброй иновации. Именно иновациите в този моторен спорт са нещото, което тласкат Ф1 напред, като новите технологии и нововъведения не целят само по-добри времена на пистата. Сигурността на пилотите е ключов приоритет за ФИА от самото създаване на шампионата.

И тъй като сезон 2019 вече е в ход, трябва да споменем няколкото иновации и промени при болидите през тази година, които са свързани освен с техния дизайн и със самата им функционалност. На първо място това са доста по-големите преди и задни спойлери на машините, които имат за цел да улеснят преследващите болиди да се доближат максимално близо до предната кола. Това вече е възможно с тези по-големи спойлери именно, защото съпротивителните сили на вятъра ще са по-благосклонни към преследвачите.

А основната цел на тази иновация е да се наслаждаваме на повече изпреварвания, като от ФИА със сигурност ще се радват на още по-голяма гледаемост ако Ф1 предлага повече драма и интрига. Друго нововъведения за болидите през този сезон пък са двете допълнителни диодни светлини, които се намират в двата края на задния спойлер. Идеята, е че ако тези светлини светят непрестанно то автомобила е "обут" в гуми за средно или напълно мокра настилка. И на последно място, вече има само три цветови обозначения за гумите на болидите - бяло за твърда смес, жълто за средна и червено за мека смес.

Всичко това означава, че настоящата надпревара при конструкторите е крайно интригуваща с всички тези нововъведения относно болидите. Един бърз поглед към съответните коефициенти за залагане свързани с евентуалния победител при конструкторите обаче показва явно превъзходство за Мерцедес. След четири състезания немския отбор е с коефициент от 1.14 за победа в шампионата, докато Ферари са втори с 5.00, а много далеч назад е тима на Ред Бул, като шанса на биковете да триумфират е оценен на 51.00.

 

Тези коефициенти говорят красноречиво за много реалния шанс на Мерцедес да тримфират при конструкторите за поредна година. Безспорен факт, е че през последните няколко години отбора на Мерцедес е абсолютен хегемон в надпреварата на Формула 1. Болидите на германците са най-бързи и стабилни, като преките им конкуренти от Ферари не успяват да намерят правилната формула за да им се противопоставят успешно, поне до този момент. Затова и Мерцедес е с пет поредни титли при конструкторите към днешна дата, като голямата цел за тях е да спечелят титла номер шест през този сезон.

Всъщност, пълната доминация на Мерцедес наскоро даде повод на Себастиан Фетел да изрази мнение, че това прави ситуацията в Ф1 доста по-скучна. Естествено, Фетел няма как да е доволен от начина, по който започна сезона за него и очевидно по-бързите и по-добре балансирани болиди на Мерцедес. Интересно е да се отбележи, че основната битка при пилотите през последните 6-7 години се води именно между Фетел и Хамилтън, които се състезават съответно за Ферари и Мерцедес.

Но до края на настоящия сезон остават още много състезания и има предостатъчно време за евентуален обрат при конструкторите. Очевидно, е че иновациите при болидите не само, че не са се отразили негативно на Мерцедес, но явно са добре дошли за тях. И все пак, ойто и отбор да триумфира, ни очакват още много надпревари изпълнени с драма и много битка.

Тази статия ви хареса? Следете всичко най-интересно от Econ.bg и във
Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
-  Тате, защо Земята се върти? -  Как така се върти, бе! Да не си ми изпил ракията?
На този ден 20.12   1604 г. – отпечатан е първият екземпляр на книгата Дон Кихот от Мигел де Сервантес – първия бестселър в историята, пуснат в продажба на 16 януари 1605. 1699 г....