Правителството на ГЕРБ направи първа копка на част от магистрала "Хемус", която е достойна за книгата на Гинес. Коментарът дойде от БСП и е по повод първата копка на 7,5 км. магистрала в участъка от Шумен до Белокопитово, която беше направена от премиера Бойко Борисов в понеделник. Лидерът на левицата Сергей Станишев обясни, че на практика има разрешение за строеж само на 120-150 метра от участъка.
Извършената първа копка на участъка от квартал "Макак" (в Шумен - бел. ред.) в посока на връзката със Силистра за тези 7,5 км представлява световен рекорд, рекорд за Книгата на Гинес за най-къса магистрална отсечка, на която някога е правена първа копка, коментира Станишев. Според него има валидно разрешение само за между 120 и 150 метра от "тази грандиозна отсечка", защото няма издадено строително разрешително за изграждането на целия участък.
Всеки любознателен българин можел да погледне чрез Google Earth в интернет, където ясно си личала отсечката, за която има разрешително. Бившият премиер отбеляза, че то е дадено за отсечка, която е била построена в мандата на тройната коалиция, която той лично е открил и там има един остатък - тези 120-150 метра, за които става дума и има строително разрешение, информира Dariknews.bg.
Правим фактите достояние не защото някой е против магистралите. Вече втора година освен думи, нямаме никакви конкретни резултати. Гласът на истината трябва винаги да се чува, а не истината да бъде въпрос на гледна точка, допълни депутатът от "Коалиция за България" Димчо Михалевски. Той посочи още, че за новата отсечка на магистрала "Хемус" не са извършени и отчуждителни процедури.
Цялата автомагистрала "Люлин" и 30-те километра на автомагистрала "Марица" са незаконни. Това заяви още Станишев, предаде Агенция "Фокус". Той добави, че за да бъдат законни, тези пътища трябва да бъдат заснети и магистралните участъци трябва да бъдат нанесени в картите на кадастъра. Това е изрично законово изискване, а не е направено от регионалния министър Росен Плевнелиев и неговата администрация", добави лидерът на БСП.
По думите му, за да угодят на премиера Бойко Борисов и министър Плевнелиев, институциите нарушават закона, защото същевременно на пуснатите участъци има издадено разрешително за ползване.
За какъв правов ред можем да говорим и кой носи отговорността? Дотук с легендата на Росен Плевнелиев, че те са първите, които строят законни магистрали, подчерта Станишев.
Впоследствие от Минитерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ) разпространиха позиция, в която изказват готовност в кратки срокове да проведат напълно безплатен образователен курс за всички депутати и представители на БСП, които имат желание да се научат как се строят по законен начин магистрали в България.
"Поканата важи най-вече за бившият министър-председател (Сергей Станишев - бел.ред.), който близо година ръководеше пътната агенция, след като Европейската комисия блокира през август 2008 г. финансирането на магистрала "Люлин", отчитат от министерството, управлявано от Росен Плевнелиев. От там допълват, че след преминаването на курса представителите на левицата ще научат законният ред, който се преминава от старта на строителството до завършването на една магистрала.
По повод твърденията, че магистрала "Люлин" и 30-те км от магистрала "Марица" не са нанесени в кадастралната карта, от МРРБ прилагат сканирани бележките от Агенцията по геодезия, кадастър и картография и от Министерството на земеделието и храните, които ясно доказват, че подобни изказвания са неверни и лъжливи.
В средата на март БСП поиска оставката на министъра на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев, тъй като според "червената" партия лот 2 на аутобана се строи на основата на
пепел от мини. Тогава лидерът на социалистите Сергей Станишев заяви, че отсечката от Стара Загора до Нова Загора ще трябва да се преработи, което щяло да струва на държавата около 25 млн. лв. От
пътната агенция, както и министър Плевнелиев опровергаха твърденията на БСП и заявиха, че всички материали, независимо в кой от строящите се лотове на "Тракия" се влагат, минават през
регулярни лабораторни проверки. Впоследствие пробите също не показаха проблеми с участъка от Стара до Нова Загора.