През юни продажбите на дребно в САЩ нараснаха стабилно за четвърти пореден месец, което е сигнал за по-силни от очакваното потребителски разходи през второто тримесечие и знак, че водещата световна икономика не изглежда толкова уязвима, колкото се опасяват в последно време както членовете на Федералния резерв, така и пазарните участници и инвеститори.
Според данни на Министерството на търговията продажбите на дребно през юни се повишиха с 0,4% спрямо май, когато също нараснаха с 0,4% (лека низходяща ревизия от повишение с 0,5%) и при осреднени очаквания на финансовите пазари за доста по-сдържан растеж с едва 0,1 на сто. Спрямо година по-рано продажбите на дребно нараснаха през юни с 3,4 на сто.
Важно е да се отбележи, че потребителските разходи за стоки на дребно са ключов двигател за растежа на американската икономика, формирайки около две трети от брутния вътрешен продукт.
Изключвайки автомобилите, продажбите на дребно се повишиха за втори пореден месец с 0,4%, като продажбите на автмобили се увеличиха с 0,7%, докато изключвайки продажбите на бензин, продажбите нараснаха с цели 0,7 на сто.
Скок с 1,7% отбелязаха продажбите по интернет, като в същото време продажбите във веригите магазини се свиха с 1,1 на сто.
Спад с 2,8% отбелязаха продажбите по бензиностанциите най-вече в резултат на понижение на осреднените цени на бензина през юни до $ 2,65 за галон от $ 2,82 към края на месец май.
Продажбите на дребно, без тези за автомобили, бензин и строителни материали, пък нараснаха с 0,7% спрямо май, когато се повишиха с 0,6% (възходяща ревизия от 0,4%) и при очаквания за растеж с 0,3 на сто. Важно е да се отбележи, че именно този показател, известен като "контролирана група" на продажбите на дребно, се използва при калкулиране на данните за БВП на САЩ. Силният растеж на продажбите на "контролираната група" предполагат рязко ускоряване на потребителските разходи през второто тримесечие след тяхното доста слабо повишение в началото на годината.