Първите тролейбуси с климатична система ще тръгнат по линия в градския транспорт през следващият месец, съобщиха за БТА от "Столичен електротранспорт". Превозните средства пристигнаха в София на 6 юли.
Вече са налични пет от общо 30-те тролейбуса, които бяха купени от общинското дружество със заем от Европейската банка за възстановяване и развитие. Цената на едно превозно средство е 451 645 евро, а единичните тролейбуси са произведени от "Skoda Electric a.s.", която спечели обществената поръчка. През следващия месец, когато се очаква да пристигнат още пет нови тролейбуса, превозните средства ще бъдат пуснати по 11-та линия.
Това са първите превозни средства с климатична система и на пътническия салон, които ще се движат в градският транспорт в столицата.
В движение вече са пуснати и трамваите втора употреба, които "Столичен електротранспорт" купи от Лайпциг. Те са общо 15 мотриси с още толкова вагона и се движат по линия номер 22.
От утре трамваите по линия 23 ще увеличат маршрута си. Общо пет мотриси ще обслужват линията, която сега се движи от ул. "Обиколна" в "Дружба 2" до ул. "Искърско шосе", а от утре - до трамвайното обръщало "Гео Милев". Интервалът на движение на трамваите ще е на 15 минути от 7.00 ч. до 10.00 ч. и между 16.00 ч. и 19.00 ч., а в останалото време - ще е на 23 минути. По линия номер 23 трамваи ще се движат от 6.30 ч. до 22.00 ч. всеки ден.
През тази година едва ли ще се осъществи доставката на нови автобуси за "Столичен автотранспорт". Съдебното дело срещу конкурса за доставката на 20 нови автобуса, работещи на природен газ, е насрочено за 1 ноември, въпреки, че жалбата срещу конкурса е още от пролетта.
От дружеството обаче подготвят от септември 30 автобуса в гараж "Земляне", които ще работят вече с основно гориво - природен газ. Станцията за зареждане със синьото гориво в гаража вече е с акт 16 и разрешение за ползване. В момента 79 са превозните средства, които използват като основно гориво метана. Девет от тях са закупените преди две години автобуси за обслужване на линия номер 9. Превозните средства са с фабрични метанови уредби, които са единственият тип гориво, с което работят.
Според статистиката на "Столичен автотранспорт" разходът на гориво на превозно средства пада с 35-40 процента месечно, след като премине на алтернативния тип гориво.